غلظت عطر و ادکلن

عطر و ادکلن تنها تفاوتی که با یکدیگر دارند میزان غلظت اسانس های روغنی به‌کاررفته شده در آن‌هاست. ماندگاری و پراکندگی یک عطر به غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر آن بستگی دارد. هرچه درصد این ترکیبات افزایش یابد پراکندگی و ماندگاری نیز افزایش می‌یابد. در هنگام استفاده از ادکلن باید نکاتی را در نظر بگیرید و برای ماندگاری بیشتر آن‌ها این نکات را رعایت کنید.

غلظت عطر و ادکلن
عمومی 19 تیر 1400

غلظت عطر و ادکلن

غلظت عطر

عطر و ادکلن تنها تفاوتی که با یکدیگر دارند میزان غلظت اسانس های روغنی به‌کاررفته شده در آن‌هاست. ماندگاری و پراکندگی یک عطر به غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر آن بستگی دارد. هرچه درصد این ترکیبات افزایش یابد پراکندگی و ماندگاری نیز افزایش می‌یابد. در هنگام استفاده از ادکلن باید نکاتی را در نظر بگیرید و برای ماندگاری بیشتر آن‌ها این نکات را رعایت کنید.

به‌طور مثال اسپری کردن عطرها بر روی نقاط نبض‌دار بدن مانند سمت داخل مچ، آرنج و زانوها که گرمای زیادی دارند بسیار مناسب است. پس از استحمام بهتر است از عطر استفاده کنید زیرا در آن زمان رطوبت پوست شما افزایش‌یافته است و ماندگاری عطر بر روی آن افزایش می‌یابد. جالب است بدانید که مصرف داروها نیز می‌تواند خصوصیات عطر را تحت تأثیر قرار دهد. خشکی و چربی پوست از این مسئله مستثنا نیست.

انواع رایحه ادکلن

عطرها از چندین رایحه اصلی تشکیل‌شده‌اند که ما در این مقاله آن‌ها را به‌صورت دسته‌بندی‌شده در اختیار شما قرار می‌دهیم. این دسته‌بندی‌ها عبارت‌اند از آروماتیک، چای، مرکبات، میوه‌ای، گل‌دار، شرقی و چوبی.

آروماتیک به معنای رایحه معطر یا گیاه خوشبو است. رایحه‌های آروماتیک از ترکیب رز ماری، زیره سبز، اسطوخودوس، مریم‌گلی و دیگر گیاهانی که رایحه‌ی تند مانند دارند ساخته می‌شود. رایحه‌های آروماتیک با رایحه‌های تند و مرکبات ترکیب می‌شوند و برای آقایان بسیار مناسب هستند.

رایحه شرقی

رایحه شرقی طرفداران بسیاری در اروپا و آمریکا دارد. دلیل آن‌هم این است که در این رایحه‌ها از ترکیب ادویه‌ها استفاده می‌شود که تا حدودی در آن منطقه بسیار طرفدار دارند. عطرهای این گروه بویایی در دسته گرم، بسیار مردانه و قوی قرار می‌گیرند. از موادی مانند مشک، وانیل، صمغ و چوب‌های نامتعارف تشکیل‌شده‌اند. این نت‌ها با نت‌های گلی و ادویه‌های مختلف ترکیب می‌شوند و به چند گروه با رایحه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

رایحه چرم

چرم از منابع طبیعی، حیوانی و گاه صنعتی به دست می‌آید. در صنعت عطرسازی چرم را با نت‌هایی مانند نت‌های گلی، میوه‌های مختلف و یا دیگر منابع حیوانی، گیاهی و نت‌های مختلف ترکیب می‌کنند تا یک رایحه هیجان‌انگیز و بی‌نظیر به دست بیاورند. عطرهای این گروه تند هستند که اغلب موردپسند آقایان هستند.

بویی گل‌دار

همان‌طور که از نام این گروه مشخص است بر پایه گل‌های مختلف بناشده است. گل‌ها به خاطر بوی ملایم و طبیعی طرفداران زیادی بین خانم‌ها دارد. ازگل‌های بنفشه، زنبق و رز در این عطرها استفاده می‌شود که البته در عطرهای مردانه هم کاربرد دارد.

چایپر

چایپر یک کلمه فرانسوی است که به معنی قبرس است. به‌عنوان کشوری مدیترانه‌ای با آب‌وهوای شرجی و مدیترانه‌ای شناخته‌شده است. به همین دلیل نام دیگر این گروه بویایی را می‌توان قبرسی و مدیترانه‌ای صدا کرد. این گروه در سال ۱۹۱۷ معروف شد. عطرهای تند که از ترکیبات خزه، بلوط، گیاه پاتچولی و برگاموت ساخته‌شده‌اند. کسانی که رایحه خنک و ملایم را می‌پسندند از این رایحه‌ها خوششان نمی‌آید.

مرکبات

عطرهایی مانند شنل که در ترکیباتشان از مرکبات استفاده می‌کنند به دلیل حس طراوت و تازگی بسیاری که دارند موردتوجه جوان‌ها و نوجوان‌ها قرار می‌گیرند. این عطرها از ترکیباتی مانند لیمو، پرتقال، گریپ‌فروت، نارنگی و برگاموت تشکیل می‌شوند که در عطرهای مردانه با رایحه‌های آروماتیک و تند استفاده می‌شوند. در عطرهای زنانه از شکوفه‌های پرتقال و دانه‌های بهارنارنج استفاده می‌شود. به همین دلیل عطرهایی با طراوت و پرانرژی به‌حساب می‌آیند.

در این مقاله سعی کردیم گروه‌ها و دسته‌بندی‌های بزرگی از عطر را برای شما مشخص کنیم تا بتوانید یک خرید به‌یادماندنی داشته باشید و با رضایت کامل از عطر خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری این مطلب