کدام عطرها باعث می‌شوند که اعتمادبه‌نفس خود را بالاتر ببریم

خوب است بدانید که عطر و ادکلن می‌توانند روی اعتمادبه‌نفس شما تأثیر بگذارد. رایحه‌ی عطرها در ذهن انسان می‌ماند. بوی عطر می‌تواند روی رفتار و احساسات افراد تأثیر بگذارد. عطر آن‌قدر مؤثر هست که برای درمان یا اروماتراپی از آن استفاده می‌شود. عطر درمانی از راه‌های بسیار مفید برای درمان افسردگی و افزایش انرژی است.

کدام عطرها باعث می‌شوند که اعتمادبه‌نفس خود را بالاتر ببریم
عمومی 29 مهر 1399

 

عطرها رایحه‌های متفاوتی وجود دارند که در انسان ایجاد اعتمادبه‌نفس می‌کند. در این مقاله آن ها را بررسی می‌کنیم.

گیاه یلانگ یلانگ

این گیاه یک نوع گیاه آرام‌بخش است. برای اتفاقات پرتنشی که در طول روزها آن‌ها مواجه می‌شوید با بوییدن این رایحه می‌توانید به آرامش برسید یکسری عطرها در ترکیبات خود از این گیاه استفاده می‌کنند.

ادوپرفیوم زنانه کرید Aventus for her

این عطر زنانه محصول کشور فرانسه است. از گیاه یلانگ یلانگ در نت پایه خود استفاده کرده است؛ بنابراین بوی ماندگار آن می‌تواند به شما اعتمادبه‌نفس بدهد. رایحه‌ی آغازین آن از لیمو،سیب سبز، پانچولی، نارنج، فلفل صورتی و گل بنفشه است. رایحه‌ی میانی آن از گل رز، مشک، چوب صندل و رایحه پایه آن از هلو، انگور سیاه، یلانگ یلانگ و عنبر درست شده‌اند. این عطر کلی انرژی مثبت به شما می‌دهد.

ادوپرفیوم زرژوف کاساموراتی مدل ۱۸۸۸

این عطر دارای گل و رایحه‌های شرقی است. از این عطر هم مردان و هم زنان می‌توانند استفاده کنند. این رایحه شیرین و جذاب است و می‌تواند موردپسند بسیاری از افراد باشد. رایحه ی آغازین ادوپرفیوم زرژوف کاساموراتی ۱۸۸۸ گشنیز، گل میخک، فلفل و زعفران هست. نت میانی حاوی گل رز، شکوفه پرتقال و گل یلانگ یلانگ هست. نت پایه هم شامل چوب صندل، عنبر، نعناع هندی و توس می‌شود. جزء عطرهایی است که موجب اعتمادبه‌نفس شما می‌شود.

گیاه برگاموت

این گیاه در دسته مرکبات قرار می‌گیرد. از بخش‌های آسیایی آن را به دست می‌آورند. با بوییدن این گیاه آرامش بسیاری به دست می‌آورید. اعتمادبه‌نفستان نیز افزایش می‌یابد.

ادوپرفیوم مردانه الرصاصی Rasasi Al wisam day

این عطر مردانه از دسته عطرهایی است که گیاه برگاموت در آن به‌کاررفته است. برای آقایان بسیار جذاب است. رایحه‌ی آغازین آن اسطوخودوس، گل شمعدانی و برگاموت است. نت میانی گل رز، مریم، چوب صندل، سدر و عود، نت پایه از کهربا، مشک، عود، چوب و بلوط به مشام می‌رسد.

چوب صندل

این گیاه علاوه بر اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود بهتر بتوانید تمرکز کنید. عطرهای متعددی هست که از این ماده در ترکیبات خود استفاده می‌کنند و دارای بوی خوش و دل‌نشینی هستند.

ادوپرفیوم مردانه شنل Bleu de chanel Parfum

ادوپرفیوم مردانه شنل بلو شهرت خاصی دارد. در اولین استفاده که نت آغازین را حس می‌کنید از پانچولی، چوب صندل، زنجبیل، گل لادن و جوز هستند. نت‌های میانی آن نعناع، ویتور، گل یاسمین، لیمو و بوی چوب است؛ و در آخر بوی عنبر فلفل صورتی، سدر، بخور و گریپ‌فروت را حس می‌کنید.

ادوپرفیوم زنانه امپر Urban

این عطر هم اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد. بوی بسیار خوشبو برای خانم‌های باسلیقه که به عطر خود اهمیت می‌دهند. رایحه‌ی اولیه آن بوی نارنج را حس می‌کنید. این بو به شما شادی را هدیه می‌کند. نت میانی از ترکیبات گل رز و چوب صندل و نت پایه از مشک و تمشک سیاه تشکیل‌شده‌اند. بوی شیرین این عطر برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

گل یاسمین

گل یاسمین رایحه‌ای زنانه دارد. عطر این گل برای بیماری‌های روانی و رفع ناراحتی تأثیر بسزایی دارد. اضطراب را از شما دور می‌کند و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

ادوپرفیوم دو مارلی Layton

رایحه‌ی ابتدایی آن نارنج، اسطوخودوس، سیب، پرتقال، رایحه‌ی میانی گل بنفشه، یاسمین و شمعدانی است. نت پایه و ماندگار نیز از چوب گایاک، پانچولی، هل، فلفل، وانیل و چوب صندل است.

علاوه بر این رایحه‌ها گیاهان دیگری هم وجود دارند که اعتمادبه‌نفس را بالا ببرند. ما در این مقاله تنها چند نمونه از آن‌ها را بیان کردیم. اگر طالب این عطرها و رایحه‌ها هستید می‌توانید مقالات جامع‌تر دیگری که برای شما آماده کرده‌ایم را هم مطالعه کنید.

اشتراک گذاری این مطلب