هرآنچه که باید از دیور بدانید.

هرآنچه که باید از دیور بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس دیور

کریستیان دیور در سال 1905 در خانواده‌ای ثروتمند در فرانسه چشم به جهان گشود. تاسیس خانه‌ی مد دیور که نام خانوادگی خود را روی آن گذاشته مهم‌ترین دستاورد او محسوب می‌شود. او با اینکه در رشته‌ی علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شده بود اما به هنر علاقه‌ داشت و پس از خدمت در ارتش وارد صنعت طراحی لباس شد و بعد از تلاش‌های بسیار در سال 1947 سالن مد خود را تاسیس کرد. او طراحی‌های بسیار زیبایی برگرفته از طبیعت در زمینه‌ی پوشاک انجام داد. کریستیان دیور در سال 1957 در اثر سکته قلبی درگذشت.

دیور

تاریخچه‌ی شرکت

خانه‌ی مد Dior در سال 1947 شروع به کار کرد. اولین محصولات این شرکت لباس‌های لوکس زنانه بود اما فعالیتهای دیور به اینجا محدود نمانده و کالاهای زیادی از جمله جوراب، دستکش، گردنبند، ساعت، کیف و عطر نیز در میان طراحی‌های فوق‌العاده آن به چشم می‌خورد.

این برند مطرح همانند سایر برندهای صنعت مد، فشن شو و کت واک های زیادی را در کشورش برگزار کرده است و حالا پس از گذشت چندین سال این برند انتخاب بسیاری از ستارگان هالیوود و افراد مشهور جهان می‌باشد.

همانطور که ذکر شد شرکت Dior در زمینه‌ی ساخت عطر و ادکلن‌های منحصر به فرد نیز فعالیت می‌کند. اولین عطر ساخته‌ی دیور به نام میس دیور برای بزرگداشت نام خواهر کریستیان، کاترین وارد بازار شد و در همان شروع کار علاقه‌مندان زیادی پیدا کرد.

عطرهای شرکت دیور بسیار خوشبو و مشهور هستند و افراد با سلیقه‌های مختلف و مخصوصا مشکل پسند را جذب خود می‌کنند. این محصولات به دلیل قیمت بالایی که دارند، دیور را تبدیل به یک برند لوکس و لاکچری کرده است.

از عطرهای مشهور و محبوب این برند می‌توان عطر Dior جادور، ادیکت، فارنهایت کولون، میدنایت پویزن، ساواج، میس Dior چری، هیپنوتیک پویزن، ابسولوتلی بلومینگ و بلومینگ بوکه را نام برد.

در حال حاضر سهام داران اصلی این شرکت ال و ام هاش برنار آرنو هستند که 69٫96٪ درصد از سهام و 82٫86٪ درصد آرای شرکت Dior را در اختیار دارند.

اشتراک گذاری این مطلب