چگونه می‌توانیم در منزل عطرهای میوه‌ و عصاره آن ها را تهیه کنیم

در مقاله‌های دیگر در مورد اسانس ها، گیاهان معطر و رایحه‌ی عطرها باهم صحبت کردیم. گیاهان و اسانس‌های روغنی که در عطرها استفاده می‌شوند، دارای خواص گوناگون هستند.

چگونه می‌توانیم در منزل عطرهای میوه‌ و عصاره آن ها را تهیه کنیم
عمومی 22 آبان 1399

علاوه بر اسانس گیاه، اسانس میوه هم در برخی عطرها وجود دارد. میوه‌ها هم اهمیت ویژه‌ای در صنعت عطرسازی دارند و از آن‌ها استفاده می‌شود. اسانس میوه هم طرفداران بسیاری دارد. حال می‌خواهیم بدانیم اسانس میوه چطور به دست می‌آید. در صنعت اسانس گیری از روش‌های به خصوصی استفاده می‌شود، اما می‌خواهیم بدانیم در خانه چطور اسانس میوه به دست بیاوریم.

عطر با اسانس میوه

بسیاری از افراد به بوی میوه‌ها ازجمله، توت‌فرنگی، پرتقال، نارگیل، لیمو، نارنج و هل علاقه دارند و ترجیح می‌دهند در عطرهای روزمره‌شان این رایحه‌ها حضورداشته باشند. با رفتن به مغازه‌های عطر فروشی حتماً این نوع عطرها را پیدا خواهید کرد. در این بحث تنها برای سرگرمی می‌خواهیم در خانه عطر میوه‌ای بسازیم.

عصاره گیری

اولین قدم گرفتن عصاره میوه‌ی موردنظر است. یک ظرف درب دار برمی‌داریم میوه‌ی موردنظر که به‌صورت تازه، منجمد یا خشک هستند را خرد می‌کنیم و داخل ظرف می‌ریزیم، سپس اتانول که بی‌بو هست و مخصوص عطرسازی است را در ظرف میوه می‌ریزیم. ظرف را در جای تاریک و خشک قرار دهید و به مدت ۶ هفته هر ۲ روز یک‌بار آن را تکان دهید. بعد از ۶ هفته ماده داخل ظرف را از صافی بگذرانید و مایع به دست آمده را استخراج‌کنید. این مایع همان عصاره عطر شماست.

ترکیب روغن‌ها با عصاره میوه

عصاره و اسانس میوه‌ای را با روغن‌هایی نظیر نارگیل، روغن لیمو، وانیل و یا روغن هسته انگور ترکیب کنید. ترکیب را به‌خوبی به هم بزنید. اگر روغن حامل در دسترس نداشتید، می‌توانید از ترکیبات سرکه استفاده کنید. با این راه عصاره عطر شما حاضر است. از آن لذت ببرید.

عطر میوه‌ای با ادویه‌جات

در این روش ابتدا از دسته‌ی مرکبات یک میوه انتخاب می‌کنیم. پوست آن را رنده می‌کنیم و با ادویه‌های در دسترس مخلوط می‌کنیم. ادویه‌ها شامل: یک رول دارچین طبیعی، ۲۵ عدد هل، ۱۵ عدد میخک، ۱ دانه وانیل و پوست تازه پرتقال هستند که در آخر آن را با ۲۰۰ میلی‌لیتر اتانول مخلوط می‌کنیم و در فضای خنک و تاریک قرار می‌دهیم. بعد از ۶ هفته عصاره عطر ما آماده است.

در ادامه تعدادی از عطرهای موجود در بازار که اسانس میوه‌دارند به شما معرفی خواهیم کرد تا در کمال راحتی آن‌ها را تهیه کنید.

اودکلن مردانه کارولینا هرا ۲۱۲

عطر میوه ای مردانه کارولینا هرا 212 عطری کاملاً شرقی است. رایحه‌ای تند و گرم دارد که استفاده از آن برای فصول سرد توصیه می‌شود. رایحه اولیه این عطر از ترکیبات لیمو، فلفل و خاویار است. نت میانی از رایحه‌های تند، نعناع و جین تشکیل‌شده است. نت پایانی که ماندگاری خوبی دارد از عنبر، چرم و رایحه‌های چوبی به وجود آمده است. این عطر اعتمادبه‌نفس شمارا افزایش می‌دهد.

ادوپرفیوم مردانه شنل Bleu de Chanel

عطر شنل مردانه رایحه‌ای شرقی دارد که نت ابتدایی آن از نعناع هندی، چوب صندل، جز و چوب صندل تشکیل‌شده است. نت میانی شامل گل یاسمین، نعناع، علف وتیور، رایحه‌های چوبی و لیمو هست. در نت آخر عنبر، گریپ‌فروت، بخور، چوب سدر و فلفل صورتی باهم ترکیب‌شده‌اند. رایحه‌ی این عطر برای آقایان بسیار دل‌نشین است.

ادوپرفیوم زنانه شنل کوکونویر Coco Noir

عطر زنانه شنل کوکو نویر که اعتمادبه‌نفس شمارا افزایش می‌دهد، در نت ابتدایی خود ترکیبات گریپ‌فروت و نارنج دارد. نت میانی این عطر ازگل‌های رز، نرگس، یاسمین و شمعدانی تشکیل‌شده است. در انتها هم ترکیبات رایحه‌های نعناع هندی، وانیل، چوب صندل، تونکا و مشک به مشام می‌رسد. این عطر انرژی و آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

در این مقاله سعی کردیم علاوه بر این‌که عصاره گیری از میوه‌ها را توضیح دادیم، عطرهایی را که در ترکیباتشان از مرکبات و میوه‌ها استفاده کرده‌اند هم معرفی کردیم. برای داشتن اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ولتوس مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مطلب