هرآنچه که باید از جورجیو آرمانی بدانید.

هرآنچه که باید از جورجیو آرمانی بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی در سال 1934 در کشور ایتالیا چشم به جهان گشود. او در زمینه‌ی پزشکی و سپس عکاسی فعالیت می‌نمود و کاملا اتفاقی وارد دنیای مد شد. او پس از برگشت از سربازی در سال 1946 در فروشگاه لباس مردانه در میلان استخدام شد. در سال 1975 برند آرمانی را بنا نهاد. اوج شهرت آرمانی زمانی اتفاق افتاد که ریچارد گی‌یر در فیلم ژیگولوی آمریکایی لباس طراحی شده از این برند را بر تن کرد. جورجیو هم اکنون 85 سال دارد و در سال 2010 اولین هتل خود را واقع در برج خلیفه‌ی دبی افتتاح کرد.

جورجیو آرمانی

 

تاریخچه‌ی شرکت

شرکت آرمانی از سال 1975 شروع به فعالیت کرد. این شرکت طراحی‌های مختلفی در زمینه‌ی لوازم فشن، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، لوازم دکور، جواهرات، عینک و ساعت انجام می‌دهد.

برندهای زیادی زیر مجموعه‌ی این شرکت هستند که از میان آنها می‌توان جورجیو آرمانی، جورجیو آرمانی پرایو، آرمانی جیتز ، آرمانی جونیور و آرمانی کاسا را نام برد.

فعالیتهای آرمانی به ایتالیا محدود نماندند و با سرمایه گذاری گسترده، سراسر اروپا را پوشش داد. این برند شعبه‌ای در آمریکا در سال 1979 تاسیس کرد و بازار این کشور را هم با موفقیت در دست گرفت.

فشن و مد تنها فعالیت این شرکت جسور نیستند. آرمانی در حوزه‌ی ساخت هتل و مراکز تفریحی نیز دستی داشته و حتی مجموعه‌آی از گوشهای خود را با کمک شرکت سامسونگ طراحی نموده است.

هتل‌های مجلل طراحی شده توسط آرمانی را در شهرهای میلان، پاریس، نیویورک،لندن، هنگ کنگ، لس آنجلس، توکیو، شانگهای، سئول و دوبی می‌توانید پیدا کنید.

این برند با همکاری شرکت لورآل خط تولید عطر خود را به راه انداخت و اولین عطرش را در سال 1982 روانه‌ی بازار کرد. عطر سی رز برای خانمها وعطر کد کلونی برای آقایان جز آخرین و محبوترین عطرهای برند آرمانی هستند.

از عطرهای محبوب این برند می‌توان به Giorgio Armani Si Rose Signature و Giorgio Armani Si اشاره کرد.

اشتراک گذاری این مطلب