هر آنچه که باید از برند جیونچی بدانید.

هر آنچه که باید از برند جیونچی بدانید.
عمومی 16 آذر 1398

چکیده ای از زندگی موسس جیونچی

هوبرت جیونچی در یک خانواده اشرافی در بووه فرانسه در تاریخ 21 فوریه 1927 متولد شد.او بعد از اتمام تحصیلاتش در مدرسه هنر، برای چندین طراح برجسته مد در پاریس کار کرد. او خانه مد خود را در سال 1952 باز کرد و بلافاصله به دلیل طرح های شیک و زنانه ای ارائه می داد تحسین شد.

از جمله کار های عجیب هوبرت می توان به اعلام بازنشستگی خود در دهه 90 میلادی اشاره نمود. او در 10 مارس 2018 در سن 91 سالگی فوت شد.

جیونچی

تاریخچه ی شرکت

جیونچی در سال 1952 میلادی توسط هوبرت جیونچی تاسیس شد. جیونچی برای مشتریان مشهور خودش بار ها لباس طراحی کرده است . جیونچی شهرتش را مدیون طراحی لباس برای بانوان جذاب دهه 50 و 60 میلادی از جمله ژاکلین کندی، همسر جان اف کندی و گریس کلی، ملکه موناکو است.

آدری هپبورن نیز از هنر پیشگانی است که در پیراهن های طراحی شده توسط جیونچی درخشیده است. جیونچی علاوه بر طراحی لباس برای این بازیگر ، در سال 1957 عطری را به نام این بازیگر مشهور روانه بازار کرد.

این برند اولین عطر خود را با الهام گرفتن از بازیگر مشهوری که در بالا از آن نام بردیم ،روانه بازار کرد که عطری زنانه بود؛ اما پس از آن نیز در سال 1959 میلادی عطری مردانه با نام Monsieur de Givenchy روانه بازار شد تا برای خود طرفدران خوبی پیدا کند. پس از این دو عطر تا سال 2013 میلادی برند Givenchy اقدام به تولید عطر نمود که تعداد 162 عطر به وسیله این برند به بازار معرفی شد!

یکی دیگر از عطرهای مشهور این برند که بیسار محبوب نیز هست، جیوانچی بلو لیبل می‌باشد.

برند جیونچی پس از سال ها فعالیت در سال 1988 میلادی، هوبرت تصمیم گرفت شرکت خود را به شرکت لویی ویتون که آن شرکت نیز از محبوبیت و شهرت بالایی برخوردار است واگذار کند.

 

اشتراک گذاری این مطلب