عطرهای گرم برایمان مناسب تر هستند یا عطرهای سرد، راه تشخیص چیست؟

عطرها در تغییر خلق‌وخوی افراد تأثیرات بسیاری می‌گذارد. عطرها روی سیستم عصبی تأثیر دارد و یک حس خوب را به فرد انتقال می‌دهد. شاید یکی از دغدغه‌های ما داشتن یک عطر مناسب با فصول مختلف و متناسب باسلیقه‌مان باشد. در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد عطرهای سرد و گرم صحبت کنیم.

عطرهای گرم برایمان مناسب تر هستند یا عطرهای سرد، راه تشخیص چیست؟
عمومی 26 مهر 1399

ابتدا باید عطر موردعلاقه‌ی خود را پیدا کنید. باید بفهمید طالب عطرهایی با رایحه های گرم هستید یا رایحه‌های سرد. عطری که استفاده می‌کنید مطابق خلق‌وخو و شخصیت شما است. جهت استفاده از عطرهای گرم و سرد ابتدا باید مزاج خود را بشناسید این‌که شما فردی گرم‌مزاج هستید یا سردمزاج تعیین‌کننده‌ی نوع عطر شماست.

عطرهایی که در آن‌ها بوی لیمو، نارنج، هندوانه و مرکبات به مشام می‌رسد عطرهای سرد و عطرهایی که رایحه‌ی آن‌ها از ادویه‌های شرقی، چوب و شکلات استفاده‌شده عطرهای گرم هستند. در فصول گرم باید از عطرهای سرد استفاده کرد و بلعکس در فصول سرد از عطرهای گرم.

عطرهای سرد خنک‌اند ازجمله این عطرها می‌توان به دیور یا ورساچه اشاره کرد. عطرهای سرد را می‌توان بیشتر به پوست بدن یا لباس اسپری کنید و از آن لذت ببرید اما عطرهای گرم را اگر به مقدار زیاد اسپری کنید، باعث فراری دادن اطرافیان می‌شوید!

عطرهای گرم: همان‌طور که گفته شد عطرها نیز دارای طبع گرم و سرد هستند. این دسته از عطرها از چوب صندل، شکلات و رایحه‌های شرقی الهام می‌گیرند. عطر گرم برای افراد دارای مزاج سرد و فصول سرد مناسب است. اگر افراد با مزاج گرم از عطرهای گرم و تند استفاده کنند ممکن است دچار سردرد شدید شوند و باعث اذیت شدن آن‌ها شود.

Tom ford

تام فورد یکی از برندهای معروف در دنیای عطر هست که با عطرهای مردانه خود به شهرت رسید. در اینجا یکی از عطرهای زنانه را شرح می‌دهیم. عطر گرم lost cherry از این برند برای خانم‌های مشکل‌پسند توصیه می‌شود. همان‌طور که از اسم آن مشخص است در این عطر از رایحه‌ی گیلاس استفاده‌شده است. گیلاس سیاه را با بادام تلخ ترکیب کرده‌اند و در ادامه‌ی آن چاشنی رز ترکی و یاسمن را به آن اضافه کرده‌اند.

Versace

برند ورساچه که همه‌ی ما حداقل یک‌بار اسم آن را شنیده‌ایم اقدام به ساخت عطرهای گرم کرده که یکی از آن ها، عطر ورساچه کریستال نویر با رایحه‌ی زنجبیل، فلفل و هل سبز است؛ و در ادامه به آن بوی نارگیل، گل صدتومانی، شکوفه پرتقال و یاسمن اضافه کرده است. پایه و اساس عطر چوب صندل سفید، مشک و کهربا می‌باشد. همه‌ی این رایحه‌های گفته‌شده دارای طبعی گرم هستند و برای استفاده در فصول سرد مناسب هستند. جالب است بدانید رنگ شیشه این عطر به رنگ کهرباست و گرمی عطر را نشان می‌دهد.

 

Nirvana Black

کمپانی Elizabeth & James عطری ماندگار و مناسب فصول سرد برای طرفدارانش ساخته است. این عطر بوی بنفشه، چوب صندل و وانیل می‌دهد. رنگ تیره و مشکی این عطر نشان از مناسب بودنش برای فصول سرد است.

عطرهای سرد: این عطرها با خود حس آرامش و تازگی به همراه دارند و به فرد احساس خنکی می‌دهند. عطرهای سرد از عطر میوه‌ها هستند میوه‌هایی نظیر هندوانه، خیار، نارنج که بوی مطبوعی دارند. این نوع عطرها و ادکلن‌ها بهتر است در فصول گرم استفاده شوند. با رعایت کردن این کار حس سرمای دلپذیری به خود و اطرافیانمان می‌دهیم؛ و باعث تعادل نسبی خودمان با محیط می‌شویم. نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که به‌طور کل عطرها در فصول سرد بیشتر بر روی پوست یا لباس می‌مانند زیرا الکل دیرتر تبخیر می‌شود. رایحه‌های اسیدی، بوی ترشی، سرکه و آبلیمو در یک عطر موجب سرد شدن آن می‌شود.

 

Cedro di Taormina

عطر سرد مانند عطر برند آکوا دی پارما را می‌توان نام برد. این عطر مردانه و برای افراد گرم‌مزاج توصیه می‌شود.

اشتراک گذاری این مطلب