هرآنچه که باید از هوگو باس بدانید.

هرآنچه که باید از هوگو باس بدانید.
عمومی 16 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس هوگو باس

هوگو فردیناند باس (8 ژوئیه 1885 – 9 اوت 1948) یک طراح و بازرگان مد آلمانی بود. او بنیانگذار شرکت پوشاک Hugo Boss AG بود. وی از اوایل سال 1931 عضو فعال حزب نازی بود و در طول مدت حضور این حزب به ایدئولوژی آلمان نازی وفادار ماند. هوگو باس فرزند پنجم خانواده بود. او در سال 1903 به خدمت سربازی رفته و پس از دوسال خدمت بازگشت و در یک کارگاه بافندگی شروع به کار کرد. در سال 1908 هوگو باس وارث مغازه‌ی لباس زیر فروشی زنانه‌ی والدین خود شد و شروع به اداره‌ی آنجا کرد. در سال 1923 شرکت شخصی خود را در تاسیس کرد. این شرکت پیراهن و کاپشن و سپس لباس کار ، لباس ورزشی و بارانی تولید کرد. باس در سال 1948 بر اثر آبسه دندان درگذشت.

هوگو باس

 

تاریخچه‌ی شرکت

شرکت مد آلمانی هوگو باس در سال 1923 تاسیس شده و تمرکز اصلی تولیدات این شرکت در آن سالها لباسهای نظامی برای سربازان نازی ارتش هیتلر در جنگ جهانی دوم بود. بعد از اتمام جنگ و مرگ موسس، شرکت شروع به تولیدات کت و شلوارهای مردانه کرد. در سال 1985 به شهرت جهانی رسید و در سال 1997 خط تولید لباسهای زنانه خود را نیز به راه انداخت.

سپس فعالیت خود را به طور کامل به تمام جنبه‌های دنیای مد معطوف کرد و وارد تولیدات عطر و ادکلن شد. عطرهای هوگو باس تحت لیسانس P&G تولید می گردند و اولین عطر این برند در سال 1985 عرضه شد. از میان عطرهای پر طرفدار این برند می‌توان به عطر هوگو بوس جاست دیفرنت اشاره کرد.

 

این کمپانی در حال حاضر بیش از 6100 مرکز فروش در 110 کشور جهان دارد و یکی از نامدارترین برندهای آلمان محسوب می شود.

در حال حاضر مدیر عامل هوگو باس، کلاوس-دیتریش لاهرس، 61 ساله است. این برند آلمانی در حال رقابت با سایر هم رده‌های مشهورش همچون لویی ویتون و کریستین دیور است و در نظرسنجی‌ها منتقدان را متقاعد کرده است.

اشتراک گذاری این مطلب