روش تهیه گل یاس چگونه است و در ترکیب کدام عطرها وجود دارد؟

گل یاس، گلی بسیار خوشبو و آرامش بخش است. از ترکیب این گل با گل های دیگر عطرهای فوق العاده ای به وجود می آید که برای تهیه ی آن ها باید هزینه زیادی خرج کنید. عطرهایی که در ترکیبات خود این گل را به کار برده اند در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

روش تهیه گل یاس چگونه است و در ترکیب کدام عطرها وجود دارد؟
عمومی 2 آذر 1399

گل یاس

این گل هم مانند گل رز در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. عطر این گل خوشبو به نحوی است که پس از استشمام حس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. گل یاس از قدیم تا به امروز طرفداران خود را دارد و در خانه‌های حیاط دار مشاهده می‌کنید که این گل در گل‌ها و گلدان‌ها به‌وفور یافت می‌شود. در این مقاله باهم روش‌های به دست آوردن اسانس این گل خوش عطر را باهم بررسی می‌کنیم. چند نمونه از عطرهای آن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

رایحه‌ی گل یاس برای شادی آرامش اعصاب و داشتن یک روحیه‌ی خوب بسیار مؤثر است. این گل نشاط را به شما هدیه می‌دهد و خاطرات را برای شما تداعی می‌کند. عطر گل یاس بعد از گل رز جزء بهترین‌هاست. این گل در هند، ایران، چین، مصر، فرانسه، اسپانیا یافت می‌شود. در مراسم معنوی آن را به کار می‌بردند. به روغن این گل روغن ملکه گفته می‌شود زیرا بسیار ارزشمند است. این اسانس خط بو و پراکندگی زیادی دارد و رایحه‌ای قدرتمند دارد. در برخی عطرها اسانس گل رز را با گل یاس ترکیب می‌کنند، اما هم تعدادشان محدود است و هم قیمت‌های سرسام‌آوری دارند.

اسانس گیری گل یاس به این صورت است که ابتدا گلبرگ‌های این گل را در روغن‌های جذب‌کننده خیس می‌کنند. روغن‌های جذب‌کننده شامل: پارافین و روغن‌زیتون یا کنجد که بو ندارند، هست. گلبرگ‌ها را تا زمانی که روغن از عصاره یاس اشباع شود ادامه می‌دهیم. سپس اتانول به آن اضافه می‌کنیم و تا زمانی که الکل از بین برود صبر می‌کنیم. این روش سنتی در صنعت هم استفاده می‌شود.

گل یاس فواید بسیاری دارد. از اسانس این گل در آروماتراپی، عطرسازی و لوازم‌آرایشی استفاده می‌کنند. استشمام این عطر سردرد، کم‌کاری تیروئید، اوتیسم و افسردگی را درمان می‌کند.

عطر کارولینا هرا گودگرل good girl

یکی از عطرهایی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کارولینا هرا گودگرل عطر جذاب است و رایحه‌ای خوش دارد که هر شخصی را مجذوب خود می‌کند. رایحه اولیه از بادام و قهوه است، رایحه میانی از گل یاس و گل مریم و در ادامه بوی لایحه لوبیای تونکا و کاکائو را استشمام می‌کنید. این عطر بسیار زیبا و مناسب خانم‌هاست. ظاهر آن‌یک کفش پاشنه‌بلند است که کاملاً زنانه است.

عطر تیریموگلر الین Alien

عطر تیریموگلر الین Alien به اکسیر جادویی معروف است. خانم‌های جذاب می‌توانند از این عطر برای یک مهمانی خاص استفاده کنند و مهمانان را افسون کنند. در همه‌ی فصول می‌توانید از این عطر استفاده کنید. رایحه اولیه این عطر از گل یاس، رایحه میانی از روایح چوبی و نت پایه از کهربا به وجود آمده‌اند. عطر یاس این عطر را بسیار هنرمندانه کرده است.

عطر زنانه لالیک لامور lalique

این عطر زنانه شهرت خاصی پیداکرده است. رایحه این عطر خنک و شیرین است. در فصل بهار و تابستان می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این عطر بر اساس فرهنگ و هنر ژاپن طراحی‌شده. نت اولیه آن از ترنج، بهارنارنج و گل رز به وجود آمده است. رایحه میانی از گل یاس، یاسمن و مریم هست. در آخر بوی سدر، مشک و چوب صندل را حس می‌کنید.

عطر زنانه ایوسن لورن Black opium

این عطر برای سلبریتی هاست. ترکیب کلاسیک آن جذابیت خاصی به خانم‌ها می‌دهد. ایوسن لورن از روایح مختلفی تشکیل‌شده است که در هر مجلسی شمارا درخشان و خوشبو نشان می‌دهد. بطری این عطر کهکشانی است. درخشنده و بسیار زیباست. رایحه آغازین آن شامل گلابی، فلفل صورتی و شکوفه پرتقال است. رایحه میانی از گل یاس و قهوه. در انتها ترکیبی از رایحه‌های سدر، نعناع هندی و وانیل را استشمام می‌کنید که حس بسیار خوبی را به شما منتقل می‌کند.

در این مقاله راجع به ویژگی‌های گل یاس و این‌که عطرمایه آن را چگونه به دست می آوند صحبت کردیم. عطرهایی که از این گل بی‌نظیر در ترکیبشان استفاده کرده‌اند هم موردبررسی قراردادیم. به شما توصیه می‌کنیم اگر رایحه‌ی یاس را دوست دارید حتماً یک‌بار این عطرها را امتحان کنید. می‌توانید با کلیک روی هر عطر اطلاعات بیشتری به دست آورید.

اشتراک گذاری این مطلب