هر آنچه باید از برند جوپ بدانید.

هر آنچه باید از برند جوپ بدانید.
عمومی 16 آذر 1398

چکیده ای از زندگی موسس برند جوپ

وولفکانگ جوپ ، طراح مد آلمانی و موسس کمپانی جوپ در سال 1944 متولد شد. وی در رشته روان شناسی تبلیغات تحصیل کرده تا اینکه پروفوسرای افتخاری طراحی مد از دانشگاه برلین را دریافت نمود. او حرفه طراحی مد و فشن را در کنار همسر سابقش در سال 1968 آغاز کرد که حتی موفق به کسب جوایز متعددی شد. جوپ به صورت حرفه ای هم به عنوان طراح و ژورنالیست مد و همچنین طراحی آزاد در کمپانی های مد ایتالیا، فرانسه و آلمان مشغول به کار بود تا اینکه در سال 1978 با تولید اولین مجموعه اش به طور رسمی برند Joop را افتتاح کرد.

جوپ

تاریخچه ی شرکت

شرکت Joop درتاریخ 1378 توسط وولفگانگ جوپ، تاسیس شد. جوپ در سال 1978 اولین عطر خود را طراحی و معرفی کرد و در سال 1981 نیز برنده جایزه بین الملی بهترین عطر شد. Joop رفته رفته به یک برند اسمی تبدیل شد و محصولاتی چون کفش،جواهرات،عینک،پوشاک و … را به مجموعه تولیدات خود اضافه کرد.

بخش عظیمی از تولیدات این برند،عطر های جوپ می باشند که پس از راه اندازی خط تولید آنها و عرضه عطر های متنوع ، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. اولین عطر زنانه و مردانه این شرکت به ترتیب به نام های Joop Femme و Joop Homme در سال های 1987 و 1989 معرفی و عرضه شد که تولید هر دو این عطرها نقش زیادی در پیشرفت این شرکت داشتند.

همچنین از طراحان و عطرسازان معروفی که با این برند همکاری داشته اند می توان Sophie Labbe, Antoine Lie, Alienor Massenet, Benoist Lapouza, Christophe Raynaud و Francis Kurkdjian را نام برد.

وولفگانگ جوپ در سال 2001 باقی مانده سهام خود در شرکتش را واگذار می کند و این مجموعه از سال 2008 توسط یک شرکت سوییسی اداره میشود.

 

 

اشتراک گذاری این مطلب