هرآنچه که باید از لالیک بدانید.

هرآنچه که باید از لالیک بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس‌ لالیک

رنه ژول لالیک در سال 1860 در ای ، مارن فرانسه بدنیا آمد.

او یک طراح شیشه فرانسوی بود که به دلیل خلاقیت های هنری شیشه ای ، بطری های عطر ، گلدان ، جواهرات ، لوسترها ، ساعتها و زیور آلات هود اتومبیل مشهور بود.

زندگی اولیه لالیک صرف یادگیری روش های طراحی و هنری شد که در ادامه‌ی فعالیت خود به عنوان یک طراح از آنها استفاده می کرد.

در سن دو سالگی ، خانواده وی به حومه شهر پاریس نقل مکان کردند ، اما برای تعطیلات تابستانی به ایه سفر کردند. با درگذشت پدرش دو سال بعد ، لالیک به عنوان شاگرد طلافروشی لویی اکوکو در پاریس شروع به کار کرد.

او در سال 1885 برند شخصی اش را تاسیس کرد. وی در اول ماه مه 1945 در پاریس درگذشت. رنه لالیک در قبرستان پره لاچایز در پاریس فرانسه به خاک سپرده شد.

لالیک

 

تاریخچه‌ی شرکت

شرکت لالیک در سال 1885 تاسیس شد. این شرکت ابتدا به فعالیت در زمینه‌ی طراحی طلا و جواهرات مشغول بود اما پس از گذشت چند سال و به شهرت رسیدن شروع به کار در زمینه‌های دیگر کرد. یکی از آنها تولیدات عطر بود.

اولین عطر این کمپانی در سال 1908 به سفارش Francois Coty، طراحی شد که شهرت این شرکت را دو برابر کرده و تحولی بزرگ برای صنعت عطر در آن زمان بود.

همچنین چون این شرکت در طراحی شیشه و بلور بسیار موفق بود، شیشه‌هایی که برای عطرهایش طراحی می‌کرد، بسیار زیبا و ظریف بودند و به همین دلیل محبوبیت این عطرها را بیشتر کردند تا جایی که نه فقط در فرانسه بلکه در تمام جهان مورد توجه قرار گرفتند.

از میان عطرهای مردانه‌ی پرطرفدار این برند میتوان به ENCRE NOIRE POUR HOMME، ENCRE NOIRE A L’EXTREME POUR HOMME، LALIQUE WHITE، LALIQUE L’INSOUMIS، OMBRE NOIRE POUR HOMME و ENCRE NOIRE SPORT POUR HOMME اشاره کرد.

عطر محبوب زنانه‌ی این برند نیز Lalique Amethyst Eclat است.

اشتراک گذاری این مطلب