هر آنچه که باید از برند نینا ریچی بدانید.

هر آنچه که باید از برند نینا ریچی بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده ای از زندگی موسس نینا ریچی

شرکت نینا ریچی: ماریا آدلاید نیلی در سال 1833 در شهر تورین ایتالیا متولد شد و در دوران کودکی اش، به همراه خانواده اش به فلورانس، فرانسه و موناکو نقل مکان کردند. ماریا از سن 13 سالگی در پاریس، شروع به شاگردی و کار آموزی در حوزه ی طراحی و تولید لباس کرد.

وی در سال 1904 با مردی به نام لوئیجی ریچی که جواهر ساز و آهنگ ساز بود، ازدواج کرد. آن ها در سال 1905 صاحب فرزندی شدند و نام او را رابرت گذاشتند. او در تاریخ 28 نوامبر سال 1970 در گذشت.

نینا ریچی

 

تاریخچه ی شرکت

ماریا نینا ریچی، پس از بیست سال کار کردن به عنوان خیاط ارشد در یک خیاطی به نام رافین، آتلیه ی خودش را در سال 1932 افتتاح کرد و رسما برند نینا ریچی را ثبت کرد.

در سال 1946، شرکت نینا ریچی اولین عطر خود را به نام Coerur-joie را عرضه کرد که از ابتکارات رابرت، پسر ماریا ریچی بود. در سال 1948، عطر L Air du temps تولید شد که خیلی سریع به مشهور ترین عطر و نمایانگر این برند، بدل گردید.

این عطر نماد زنانگی، جوانی جاودانه، آرامش، آزادی و عشق بود.

در اواخر دهه 1950، نینا ریچی خود را بازنشسته کرد و از فعالیت حرفه ای خود کناره گیری کرد و میدان را برای پسرش، رابرت باز گذاشت. رابرت که تاجری موفق بود، شعبه ها و مجوز های زیادی را برای نینا ریچی تاسیس و ثبت کرد.

از عطرهای محبوب این برند می‌توان به عطر نیناریچی له اکستاز کارس د رزز ، نیناریچی له اکستاز و نیناریچی له اکستاز رز ابسولو اشاره کرد.

بعد از مرگ نینا ریچی در سال 1970، “کراهای” مسئولیت طراحی و خلاقیت شرکت را عهده دار شد و رابرت نیز به اداره کردن لاین عطر و مدیریت مالی و اجرایی شرکت ادامه داد تا اینکه او نیز در سال 1988 از دنیا رفت که در همان سال، “Puig” نام این برند را خرید.

 

اشتراک گذاری این مطلب