تفاوت عطر و ادکلن

چه عطر خوشبویی؟ نام ادکلن شما چیست؟ سوالاتی که معمولا اگر از یکی از این محصولات استفاده کرده‌ باشیم و از قضا بوی خوشی هم داشته باشد از ما می‌پرسند. تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟ اما معمولا بیشتر افراد جامعه نمی‌دانند که بین این دو تفاوت وجود دارد و حتی انواع دیگری نیز وجود دارد که با این دو عبارت اشتباه گرفته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم، فرق بین عطر، ادکلن، ادوپرفیوم، ادوتویلت و دئودورانت یا اسپری را برایتان به طور جداگانه توضیح دهیم.

تفاوت عطر و ادکلن
عمومی 24 آذر 1398

تفاوت عطر و ادکلن

چه عطر خوشبویی؟ نام ادکلن شما چیست؟ سوالاتی که معمولا اگر از یکی از این محصولات استفاده کرده‌ باشیم و از قضا بوی خوشی هم داشته باشد از ما می‌پرسند. تفاوت عطر و ادکلن در چیست؟

اما معمولا بیشتر افراد جامعه نمی‌دانند که بین این دو تفاوت وجود دارد و حتی انواع دیگری نیز وجود دارد که با این دو عبارت اشتباه گرفته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم، فرق بین عطر، ادکلن، ادوپرفیوم، ادوتویلت و دئودورانت یا اسپری را برایتان به طور جداگانه توضیح دهیم.

 

تفاوت عطر و ادکلن

عطر

در مقایسه عطر و ادکلن ها با عطر شروع می‌کنیم…

در میان عصاره‌ها عطر، غلیظ‌ترین غلظت را داراست. عطرها دارای غلظتی 20 تا 30 از مواد تشکیل دهنده‌ی خود را دارند. پس میزان اسانس و الکل به کار رفته در آنها بیشتر از سایرین است.

این ویژگی سبب می‌شود که عطرها نسبت به بقیه‌ی همنوعان خود قدرت پخش و میزان ماندگاری بیشتری داشته باشند.

6 تا 8 ساعت، زمانی است که برای ماندگاری عطرها تعیین کرده‌اند.

 

ادوپرفیوم

رتبه‌ی دوم در میزان غلظت اسانس‌ها به ادوپرفیوم‌ها تعلق می‌گیرد. این محصولات غلظتی در حدود 15 تا 20 درصد مواد را دارند. مدت زمان ماندگاری آنها 4 تا 5 ساعت بوده و به نسبت عطرها قیمت کمتری دارند.

 

ادوتویلت

جایگاه سوم در این رتبه‌بندی برای ادوتویلت‌ها است. غلظت مواد به کار رفته در آنها 15 تا 5 درصد می‌باشد و زمان ماندگاری هم کمتر از عطر و ادوپرفیوم حدودا 4 ساعت است. و همچنین قیمتش هم از دو نوع قبلی پایین‌تر است.

 

ادکلن

در مقایسه عطر و ادکلن ها بالاخره به ادکلن رسیدیم…

ادکلن‌ها که اکثرا به طور لفظی در زبان فارسی با عطر اشتباه گرفته می‌شوند، در جایگاه چهارم قرار می‌گیرند. غلظت آنها 2 تا 5 درصد از مواد است و ماندگاریشان نیز حداکثر 2 ساعت می‌باشد.

 

دئودورانت

دئودورانت‌ها یا همان اسپری‌ها که با نام‌های Eau Fraiche یا Deodorant شناخته می‌شوند و جز ارزانترین محصولات هستند، رتبه‌ی پنجم را می‌گیرند. غلظت اسانس آنها کمتر از 3 بوده و میزان ماندگاری نیز بسیار کاهش می‌یابد از دو ساعت کمتر است.

جمع بندی در مقایسه عطر و ادکلن

برای کسب اطلاعات در زمینه‌ی عطرهای خاص می‌توانید مقاله‌ی گران ترین عطرهای دنیا را مطالعه بفرمایید.

 

 

اشتراک گذاری این مطلب