رابطه‌ی رنگ عطر باشخصیت افراد چگونه رابطه ای است؟

در هنگام خرید عطر علاوه بر شیشه، شکل ظاهری، غلظت، ماندگاری و رایحه رنگ آن‌ها نیز بسیار گوناگون است. رنگ عطر به شناخت رایحه‌ی عطر بسیار کمک می‌کند. هر رنگ بیانگر نوع خاصی از رایحه‌هاست. در این مقاله می‌خواهیم با توجه به رنگ عطرها شخصیت افراد را نیز شرح دهیم.

رابطه‌ی رنگ عطر باشخصیت افراد چگونه رابطه ای است؟
عمومی 26 مهر 1399

عطرهای صورتی:

صورتی‌رنگ موردعلاقه‌ی همه‌ی خانم‌هاست به همین خاطر عطرهای صورتی طیف وسیعی دارند. به‌طورکلی رنگ صورتی در عطرها نشان‌دهنده‌ی وجود مقادیر زیادی گل در ترکیبات عطر است. عطرهای صورتی کم‌رنگ با گل‌های لطیف‌تر و شیرین‌تر و عطرهای صورتی پررنگ (نه بنفش) رایحه‌ای شیرین، ملایم و گرم‌تر دارند. عطرهای صورتی بسیار کم‌رنگ، خطرناک‌اند از این نظر که شما یا عاشق آن‌ها می‌شوید یا از آن‌ها متنفر می‌شوید. در برخی از این عطرها به دلیل وجود رز در ترکیبات رایحه‌ی گلاب به مشام می‌رسد که شیرینی به خصوصی دارند. چند سال است که رنگ صورتی-کرم به طیف رنگ صورتی اضافه‌شده است. این طیف نشان‌دهنده‌ی وجود زنبق، رایحه‌ی پودری، گرم و شیرین عطر است. چند نمونه از عطرهای صورتی ولنتینو پودر، نارسیسوپودر یا گوشی بلوم هستند. خانم‌هایی که رنگ صورتی را می‌پسندند، احتمالاً روحیه‌ای حساس، لطیف و تا حدی خجالتی دارند. مانند عطر ایوسن لورن و ویکتوریا سکرت.

وسیع رنگ زرد از لیمویی تا قهوه‌ای

، متداول‌ترین، محبوب‌ترین و لوکس‌ترین طیف رنگی عطرها را شامل می‌شوند. شما در هر سنی که هستید و هر سلیقه‌ای که دارید، روزی یک عطر زرد داشته‌اید یا خواهید داشت. گل‌ها گل سرسبد ترکیبات عطرهای زرد زنانه هستند. ترکیباتی محصورکننده که با انواع و اقسام مواد هنرمندانه ادغام‌شده‌اند. در رنگ‌های زرد کمرنگ رایحه‌های خنک و در رنگ‌های قهوه‌ای رایحه‌های گرم، لوکس، باشکوه، سنگین و فوق‌العاده به مشام می‌رسد. عطرهایی مانند شنل نام بروان، گابریل شنل، دیورجدور و کوکومادمازل جزء این دسته هستند. رنگ‌های زرد کمرنگ بوی گل، خنکی و نشاط می‌دهد اما رنگ زرد پررنگ می‌تواند شمارا شگفت‌زده کند. ترکیب زرد و طلایی نشان از وجود وانیل در کنار رایحه‌ی گل خبر می‌دهد. هر چه تیره‌تر باشد به این معناست که با چوب آمیخته‌شده و بوی تلخ‌تری دارد. در عطرهای مردانه رنگ زرد برای یک جنتلمن واقعی طراحی‌شده است. عطر و بویی بسیار باشکوه از چوب‌ها و ادویه‌ها که اگر بارنگ تیره مانند مشکی ادغام شوند می‌توانند ترکیب مدرنی از چوب‌ها و عنبر را تولید کند. زنانی که عطر زرد را انتخاب می‌کند، مغرور، با اعتمادبه‌نفس، جدی، جذاب و باوقار هستند و دارای شخصیتی تاثیر گذار می‌باشند. مردی که عطر زرد را انتخاب می‌کند نیز جدی و بسیار بانفوذ است. عطر کازاموراتی زیرجف لیرا در دسته این عطرها قرار می گیرد.

عطرهای بنفش:

طیف بنفش با طیف صورتی متفاوت است. در این عطرها ترکیبات غنی‌تر مثل مشک و عنبر و رایحه‌های میوه وجود دارد. این طیف شامل رنگ سرخابی نیز می‌شود. عطرهای سرخابی از روایح میوه هستند که در کنار آن‌ها ترکیباتی همچون آب‌نبات، کارامل و شیرینی هم استفاده‌شده است. هر چه رنگ بنفش تیره‌تر باشد، رایحه‌ی آن باوقارتر و هرچه کمرنگ‌تر باشد رایحه‌ی آن خنک‌تر است. بنفش متمایل به مشکی دارای رایحه‌ی تلخ و چوبی است. افرادی که رنگ بنفش را انتخاب می‌کنند شخصیتی بالغ، باوقار جدی در تصمیم‌گیری هستند. عطر ترزور میدنایت رز دارای طیف بنفش است.

عطرهای قرمز:

رنگ قرمز برای زنان نشانه‌ی قدرت و زنانگی است. عطر قرمز می‌تواند مانند یک سلاح در کنار زن قدرتمند قرار بگیرد. در مردان رنگ قرمز نشانه‌ی هیجان و جوانی است. عناصر عطرهای قرمز چوب، فلفل، جور هندی و زنجبیل و… هست. طبق استانداردهای طراحی عطر رنگ قرمز مات نشان از وجود چوب‌ها و تلخی مفرط رایحه، رنگ قرمز براق نشان‌دهنده‌ی ترکیب روایح شیرین گل‌ها در کنار رایحه‌های تلخ و ادویه‌ای هست. عطر کرید وایکینک یک گزینه مناسب است.

عطر بارنگ تیره و سیاه:

رنگ تیره و مشکی نشان از غلظت، سنگینی و رمزآلودی عطر است. رایحه‌هایی با ترکیب بخور یا رایحه‌ی عود. این دسته از عطرها بسیار خالص و ماندگار هستند. عطر مشکی رنگ بلک اوپیوم Black opium می تواند توجه شما را جلب کند.

اشتراک گذاری این مطلب