رابطه‌ی عطر با روابط اجتماعی انسان

افراد راجع به ما چه فکری می‌کنند؟ آیا او از من خوشش آمده؟ چگونه نظرش را جلب کنم؟ در بین این افراد چگونه به نظر می‌آیم؟این سوالات و مشابه آن در این عصر که عصر ارتباطات و روابط اجتماعی موثر است، بسیار به ذهن همه‌ی ما خطور کرده است.خارج از مسائل و مهارتهای ارتباطی که مهم‌ترین بخش برای ایجاد یک رابطه‌ی اجتماعی سالم است، یکی دیگر از مسائلی که در برخورد‌های اجتماعی مهم است، ظاهر افراد است.در اینجا مد و فشن به کمک ما می‌آیند و برای انواع روابط اجتماعی به ما پیشنهادهای هیجان انگیز می‌دهند.

رابطه‌ی عطر با روابط اجتماعی انسان
عمومی 16 فروردین 1399

افراد راجع به ما چه فکری می‌کنند؟ آیا او از من خوشش آمده؟ چگونه نظرش را جلب کنم؟ در بین این افراد چگونه به نظر می‌آیم؟ عطر ها چه ارتباطی با روابط اجتماعی ما دارند؟

این سوالات و مشابه آن در این عصر که عصر ارتباطات و روابط اجتماعی موثر است، بسیار به ذهن همه‌ی ما خطور کرده است.

خارج از مسائل و مهارتهای ارتباطی که مهم‌ترین بخش برای ایجاد یک رابطه‌ی اجتماعی سالم است، یکی دیگر از مسائلی که در برخورد‌های اجتماعی مهم است، ظاهر افراد است.

در اینجا مد و فشن به کمک ما می‌آیند و برای انواع روابط اجتماعی به ما پیشنهادهای هیجان انگیز می‌دهند.

از نوع پوشش گرفته تا مدل مو و آرایش صورت .

اما یکی از مهمترین چیزهایی که در برخورد با انسانها جلب توجه می‌کند، داشتن بوی خوش است.

حتما شما هم خاطره‌ی رویایی با فردی دارید که بوی خوشش توجه شما را به خود جلب کرده است.

در این مقاله برخی از روابط انسانی را باهم بررسی کرده و تاثیر عطر بر این روابط را باهم بررسی می‌کنیم.

 

روابط دوستی:

ما همیشه دوست داریم در بین دوستانمان محبوب باشیم و از ما به عنوان فردی شایسته و شیک پوش و مورد احترام یاد کنند.

استفاده از عطر مطابق با شخصیت و روحیه‌ی شما در روحیه‌ی دوستان صمیمی شما هم تاثیرگذار است و حتی بالعکس.

پس در ارتباطهای دوستی به دلیل اینکه دوستان از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند، خیلی از فاکتورهای ظاهریشان نیز به هم شباهت پیدا می‌کند.

یکی از این فاکتورها می‌تواند انتخاب عطر باشد. بدلیل اینکه ما زمان زیادی را با دوستانمان می‌گذرانیم، لحظات زیبا را می‌توانیم با بوی خوش ترکیب کنیم و خاطراتی ماندگار بسازیم. چراکه بوی خوش همیشه در ذهن می‌ماند و هرجا که یک بوی آشنا را استشمام کنیم، خاطرات برایمان زنده خواهند شد.

 

 

روابط عاشقانه:

گرچه اخلاق و شخصیت در ایجاد و پایداری یک رابطه‌ی عاطفی موثر است اما نمی‌توانیم نقش ظاهر را در شروع یک رابطه نادیده بگیریم.

طبق تحقیقاتی که بر روی زوج‌های جوان صورت گرفته، نشان می‌دهد که انسانها بیشتر به افرادی جذب می‌شوند که ژن های سازگاری بافتی ماژور (MHC) آنها باهم متفاوت باشد یعنی به نوعی بوی بدن آنها باهم فرق داشته باشد.

پس نقش حس بویایی در یک رابطه‌ی عاشقانه نه تنها موثر است، بلکه حس لذت و خوشی را به همراه خود می‌آورد.

از میان رایحه‌ی طبیعی که برانگیزاننده‌ی احساسات و عواطف عاشقانه می‌شوند، می‌توان به انواع رایحه‌ی وانیل، زنجبیل، فلفل سیاه و دارچین اشاره کرد.

همچنین روایح گلی نیز برحس آرامش و جذابیت شما می‌افزاید.

 

رابطه کاری:

همانطور که ذکر کردیم در دنیای ارتباطات امروزی، تاثیرگذاری در بر روی اشخاص در روند پیشرفت کاری ما بسیار موثر است.

مصاحبه‌های کاری که در اکثر اوقات در محیط های سربسته انجام می‌شوند، بهتر از اگر عطری استفاده می‌کنیم، ملایم و دلنشین باشد. این کار تاثیر مثبتی روی کارفرما‌ و همکاران آینده‌ی شما خواهد داشت.

همچنین اگر درحال تجارت و قراردادهای کاری مهم هستید از عطرهایی استفاده کنید که در کنار ایجاد اعتماد به نفس برای خودتان در طرف مقابل شما نیز حس اعتماد نسبت به شما را برانگیزد.

در این میان عطرهایی با رایحه‌های چوبی یا عنبر پیشنهاد خوبی است.

عطرسازی یکی از مهم‌ترین صنعتها در حوزه‌ی مد و فشن است و بسیاری از برندهای مهم و معتبر در کنار سایر محصولات خود، این محصول را حتما در میان تولیدات خود قرار می‌دهند.

در این مقاله به بررسی رابطه‌ی عطر با ارتباط اجتماعی انسان پرداختیم و تاثیر بوی خوش را روی انسانها و روابطشان با یکدیگر بررسی کردیم.

عطرها می‌توانند تاثیر زیادی روی برانگیختن حس‌های مختلف بر روی ما و افرادی که با ما در ارتباط هستند، گذاشته و حس اعتماد به نفس، جذابیت و شادی و هیجان را برای ما فراهم آورده یا آن را تقویت کنند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی چه رایحه هایی احساسات ما را بر می انگیزد ؟ را مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری این مطلب