شرایط نگهداری از عطر چیست و برای افزایش ماندگاری عطر چه کارهایی انجام دهیم؟

همه‌ی افراد دوست دارند در طول روز بوی خوب بدهند و بوی عطرشان در ذهن دیگران ماندگار شود. با بوی عطر موردعلاقه‌شان در ذهن اطرافیان شناخته شوند. ازآنجایی‌که بهترین عطرها هم ممکن است تمام‌روز ماندگاری نداشته باشند و نیاز به تجدید داشته باشند. راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا روش صحیح استفاده از عطر را بشناسید. تا رایحه‌ای ماندگار را تجربه کنید.

شرایط نگهداری از عطر چیست و برای افزایش ماندگاری عطر چه کارهایی انجام دهیم؟
عمومی 22 مهر 1399

ابتدا باید عطر موردنظر خود را که مطابق باسلیقه‌تان هست را بشناسید. عطری مناسب است که باپوست و دمای بدن شما به‌خوبی واکنش دهد و بوی خوش ایجاد کند. ماندگاری عطر یکی از معیارهای مهم انتخاب است.

۱)بعد از استحمام عطر بزنید

بهتر است برای ماندگاری عطر بعد از حمام آن را به بدن خود اسپری کنید. در این زمان بدن شما مرطوب است و عطر را بهتر جذب می‌کند. شاید جزء افرادی باشید که بعد از حمام از لوسیون، وازلین و مرطوب‌کننده های بدن استفاده می‌کنید. اگر جزء این دسته هستید بعد از استفاده از مرطوب‌کننده عطر را اسپری کنید تا از ماندگاری بهتر آن مطمئن شوید. با استفاده از مرطوب‌کننده پوستتان چربی و رطوبت کافی را جذب می‌کند و همین امر باعث ماندگاری عطر می‌شود. دراین‌بین به این نکته توجه کنید که بهتر است از مرطوب‌کننده های بی‌بو استفاده کنید؛ زیرا اگر مرطوب‌کننده ها معطر باشند با بوی عطر شما آمیخته می‌شوند و ممکن است بوی عطر را تغییر دهند. وازلین و مواد مرطوب‌کننده مانند نگه دارنده ی رایحه عمل می‌کنند.

۲) عطر را روی لباس نزنید!

عطر را بهتر است مستقیم به پوست بدن خود اسپری کنید؛ زیرا روی‌‌ پوست ماندگاری عطر بهتر به جای می ماند؛ و مدت‌زمان بیشتری ماندگاری دارد. اگر می‌خواهید لباس‌هایتان هم به بوی عطرتان آغشته شود بهتر است داخل کمد خود را از دستمال‌کاغذی پرکنید و روی دستمال‌ها عطر اسپری کنید با این روش کمد لباس‌هایتان همیشه خوشبو و عطرآگین است. شما میتوانید علاوه بر عطر یک صابون را داخل دستمال قرار دهید و آن را داخل کمد قرار دهید تا لباس هایتان خوشبو شوند.

۳) عطر را به محل نبض اسپری کنید

عطر را در نقاط نبض‌دار که گرمای بدن در آن قسمت بیشتر است امتحان کنید. این نقاط شامل: مچ دست، پشت گردن، پشت گوش، آرنج، پشت زانو و روی قوزک پا می‌شود. روی این نقاط عطرها بهتر واکنش می‌دهند و به انتشار بو کمک می‌کنند. ماندگاری عطر در این نقاط بیشتر از دیگر نقاط بدن است. پس از اسپری کردن آن روی پوست آن را ماساژ ندهید تا پخش شود این کار باعث می‌شود مواد شیمیایی عطر تجزیه شود و نت‌های آغازین و برتر از بین بروند. عطر سریع تبخیر می‌شود.

به موهایتان عطر بزنید!

اگر می‌خواهید موهایتان بوی عطر بدهد ابتدا روی شانه‌تان مقداری عطر اسپری کنید و شروع به شانه زدن کنید. از اسپری کردن مستقیم عطر به موها خودداری کنید. چون مواد شیمیایی آن به موها آسیب وارد می‌کنند.

محل نگهداری عطر

عطرهایتان را در مکان‌های خنک و تاریک نگه‌داری کنید. اگر آن‌ها را در معرض نور خورشید و گرما قرار دهید، مولکول‌های عطر شکسته می‌شوند و بوی خود را از دست می‌دهند یا رایحه‌ی آن‌ها تغییر می‌کند. اگر آن‌ها را در جعبه نگه‌داری کنید شرایط نگهداری بسیار مناسب می‌شود. عطرها را در شیشه‌ی خودشان نگه‌داری کنید. گاهی ممکن است بخواهید از شیشه‌های فانتزی برای عطر خود استفاده کنید اما توصیه‌ی ما به شما این است که این کار را انجام ندهید. با تغییر محل عطر ممکن است هوا با عطر شما اشباع شود و تغییراتی را در ترکیبات آن به وجود بیاورد. نکته‌ی دیگر این‌که شیشه‌ی عطر را تکان ندهید زیرا امکان ورود هوا به آن وجود دارد.

در ادامه چند عطر که ماندگاری مناسبی دارند را به شما معرفی می‌کنیم. ادوتویلت مردانه پاکو رابان مدل وان میلیون کُلُن، ادوتویلت مردانه جگوار مدل کلاسیک مشکی، ادوپرفیوم مردانه فِرَگرِنس وُرلد مدل سوآو، عطر زنانه YVES ROCHER EVIDENCE.

اشتراک گذاری این مطلب