عطرها و ادکلن هایی که برای فصل تابستان مناسب هستند، چه عطرهایی‌اند؟

همان‌طور که قبلاً گفتیم عطرها هم مانند لباس است. همان‌طور که در فصول سرد و گرم لباس‌های به‌خصوص تهیه می‌کنیم، عطرهایمان را هم می‌توانیم تغییر دهیم و با توجه به هر فصل عطر مناسب استفاده کنیم. در این مقاله به بررسی عطرهای تابستانه می‌پردازیم که هم برای خانم‌ها و هم آقایان مناسب هستند

عطرها و ادکلن هایی که برای فصل تابستان مناسب هستند، چه عطرهایی‌اند؟
عمومی 7 آذر 1399

زمانی که از تابستان صحبت می‌کنیم، اولین ویژگی که به یاد می‌آوریم، گرما است. این فصل برایمان هم خوشایند است هم خیر. گرمای تابستان برایمان گاهی سخت می‌شود و از طرفی، تعطیلات در این ماه از سال هست. همیشه سعی می‌کنیم در این فصل از وسایل سرمایشی و آبمیوه خنک و غیره استفاده کنیم. استفاده از چیزهای خنک این فصل را برایمان لذت‌بخش می‌کند. پس استفاده از عطرهای سرد هم می‌توانند این لذت را افزایش دهند. به همین خاطر است که در زمستان از عطرهای گرم و در تابستان از عطرهای سرد استفاده می‌کنیم.

بهترین عطرها برای فصول گرم

همه ما دوست داریم بهترین را انتخاب کنیم. برای انتخاب عطر باید از نکات مهمی را بدانیم و آن‌ها را رعایت کنیم. این نکات هم برای عطرهای زمستانی و هم تابستانی صدق می‌کنند.

از عطرهای خنک و ملایم استفاده کنید

در تابستان نباید از عطرهای تند استفاده کنید. بلکه باید عطری انتخاب کنید که هم خنک باشد و هم بوی ملایم داشته باشد. با استفاده از این عطر زمانی که در بین دوستان و آشنایانتان هستید، آرامش و حس خوب را به آن‌ها منتقل می‌کنید. عطرهای بهاری بهترین عطرها برای استفاده در فصل تابستان و بهار هستند.

عطر و ادکلن با بوی مریم و نرگس

همان‌طور که در مورد عطرمایه گل‌ها صحبت کردیم، گل مریم و گل نرگس در عطرهای مختلفی مورداستفاده قرارگرفته‌اند. در عطرسازی رایحه گل‌ها طرفداران بسیاری دارند. عطرهایی که در ترکیبات خود گل مریم و نرگس دارند، بهترین گزینه برای فصول گرم به شمار می‌روند.

عطرهای میوه‌ای

بیشترین میوه‌هایی که از اسانس آن‌ها در عطرسازی استفاده می‌شود، مرکبات ازجمله، نارنگی، نارنج، پرتقال و گریپ‌فروت هستند. رایحه‌ی این میوه‌ها برای فصل تابستان بی‌نظیر است.

اسانس های ترکیبی

از عطرهایی که تنها یک اسانس دارند در این فصل استفاده نکنید زیرا یک اسانس خاص باعث تند شدن عطر می‌شود. باید از اسانس‌های ترکیبی استفاده کنید تا عطر رایحه ملایم و خنکی داشته باشد و برای فصل تابستان مناسب باشد.

به شیشه عطر توجه کنید

رنگ شیشه عطر باید ملایم و کمرنگ باشد. رنگ‌های تابستانی آرامش و لطافت را به شما القا می‌کند. عطرهای اصل رنگ شیشه‌هایشان با رایحه عطر رابطه مستقیم دارد. توصیه می‌شود ابتدا رنگ عطر را بررسی و سپس آن را تست کنید.

در ادامه چند عطر که برای فصول گرم سال مناسب هستند را معرفی خواهیم کرد.

ادوتویلت زنانه شی پاریس She Paris

این عطر از ترکیبات گلی و میوه‌ای تشکیل‌شده است. رایحه‌ای خنک و مناسب برای خانم‌ها دارد. رایحه آغازین آن از میوه‌های قرمز و مرکبات تشکیل‌شده است. رایحه میانی از گل ارکیده و یاسمن است. خانم‌های سخت پسند این عطر را حتماً امتحان کنند.

ادوپرفیوم مردانه فرگرنس ورد Suave

این ادکلن مردانه است و رایحه‌ای شیرین و خنک دارد. نت‌هایی که در این عطر به‌کاررفته‌اند عبارت‌اند از: نارنج، فلفل سیاه، سدر، گل لادن و عنبر. این ادکلن برای فصول گرم و مختص آقایان باسلیقه است.

ادکلن زنانه کوکو مادمازل Coco Mademoiselle

عطری فرانسوی کوکو مادمازل از برند شنل که در سال ۲۰۰۱ به بازار عرضه شد. رایحه‌ای خنک، شیرین و خوراکی که حس خوب را به شما منتقل می‌کند. نت ابتدایی این عطر از پرتقال، شکوفه نارنج و ماندارین تشکیل‌شده است. نت میانی شامل ترکیبات گل رز، گل یاسمن، یلانگ یلانگ و درخت گل‌ابریشم هست. در نت پایه هم رایحه‌های وانیل، اوک موس، دانه تونکا، پاتچولی و اپواپوناکس به مشام می‌رسد.

برای انتخاب یک عطر مناسب برای فصول سرد ابتدا روحیات خود را به‌خوبی بشناسید. این‌که شما عاشق چه رایحه‌هایی هستید، می‌تواند شمارا به عطر موردعلاقه‌تان نزدیک‌تر کندو با رایحه‌ها آشنا شوید تا یک انتخاب مناسب داشته باشید.

اشتراک گذاری این مطلب