اسپری کردن عطر و ادکلن روی پوست بدن، چه تأثیراتی به همراه دارد؟

متخصصان عقیده دارند که اگر عطر و ادکلن را مستقیماً به پوست اسپری کنید، باعث پیری زودرس می‌شود. در این مقاله راه کار های لازم برای برای جلوگیری از حساسیت ها را بررسی خواهیم کرد.

اسپری کردن عطر و ادکلن روی پوست بدن، چه تأثیراتی به همراه دارد؟
عمومی 9 آذر 1399

اگر روی پوست خود حساس هستید و نمی‌خواهید به آن آسیب بزنید، بهتر است بدانید که اسپری کردن عطر روی پوست اثرات منفی به همراه دارد؛ اما از طرف دیگر توصیه می‌کنند که عطر را روی بدن و محل‌هایی که نبض‌دارند، اسپری کنید تا ماندگاری بهتری داشته باشد. پس چه‌کاری باید انجام دهیم؟ در این مطلب می‌خواهیم در مورد تأثیر عطر روی رنگ‌دانه‌های عطر استفاده کنیم. این موضوع روی گردن بیشتر تأثیر می‌گذارد که در ادامه این مسئله را بیشتر توضیح خواهیم داد. راه‌های جلوگیری از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

تأثیر عطر و ادکلن

اسپری کردن عطر مستقیماً روی پوست تبعات منفی به همراه دارد. این کار باعث می‌شود، پوست قابلیت مقاومت خود در مقابل اشعه UV را از دست می‌دهد و در مقابل نور خورشید حساس می‌شود. برخی افراد بعد از مدتی این تغییرات را حس می‌کنند اما یکسری دیگر متوجه آن نمی‌شوند. خارش، قرمزی و کهیر از علائم آسیب پوست هستند. این تأثیرات روی هر نقطه از بدن ممکن است بروز کنند. البته بعضی دیگر دچار حساسیت و آلرژی نسبت به عطر دارند که در مقاله‌های قبلی صحبت کردیم.

اسپری عطر روی گردن

پوست گردن از سایر نقاط بدن نازک‌تر است و به بافت استخوانی نزدیک‌تر هست. این نازکی باعث می‌شود، اشعه‌ی مضر از پوست عبور می‌کند و به داخل استخوان‌ها نفوذ می‌کنند. همین امر باعث ایجاد جوش‌های ریز و رنگ‌دانه‌ای روی سرسینه و گردن می‌شود.

حساسیت پوستی روی عطر

همان‌طور که قبلاً گفتیم، یکی از مواد تشکیل‌دهنده‌ی عطر و ادکلن اتانول است. گاهی این الکل باعث خشکی، تورم و قرمزی پوست یا به‌اصطلاح آلرژی می‌شود. کسانی که پوست حساس دارند، نباید عطر را روی پوست اسپری کنند. البته همه‌ی پوست‌ها باید این نکته را در نظر بگیرند چون الکل به همه‌ی پوست‌ها آسیب وارد می‌کند. این عوامل به عطر مصرفی شما هم‌بستگی دارد. اگر از عطرهای اصل و معتبر استفاده کنید، درصد این حساسیت‌ها کاهش می‌یابد اما کاملاً برطرف نمی‌شود. از طرفی اگر عطرتان تقلبی است سعی کنید از برخورد آن باپوستتان جلوگیری کنید. پس بهترین راه برای جلوگیری از آسیب دیدن اسپری کردن عطر روی لباس است.

عطر را در نقاط ایمن اسپری کنید

در مقاله‌های قبلی در مورد طرز استفاده از عطر و افزایش ماندگاری صحبت کردیم. نکاتی هست که باید رعایت کنید. ادکلن را روی لباس اسپری کنید. مچ دست و پایین ساعد بهترین محل برای اسپری عطر هست چون دور از اشعه‌ی خورشید است. به دلیل وجود نبض، گرما در این نقاط بیشتر است و رایحه عطر پخش بیشتری دارد.

عوارض اسپری روی پوست

اگر عطر را روی پوستتان اسپری کرده‌اید و دچار حساسیت و آلرژی شده‌اید. اگر رنگ‌دانه‌های متفاوتی روی پوست به وجود آمده است، با ترکیبات مختلف می‌توانید آن را درمان کنید. یکی از این ترکیبات سرکه سیب و آب است که باید به مقدار مساوی باهم مخلوط‌کنید. سپس یکپارچه‌ی تمیز بردارید و به این محلول آغشته کنید و به محل آسیب‌دیده بزنید. سه دقیقه منتظر باشید تا تأثیر بگذارد. سپس پوست بدن را با آب ولرم بشویید. اسید استیک موجود در سرکه باعث روشنایی پوست می‌شود. یک‌راه دیگر برای درمان استفاده از ژل آلوءه ورا هست. قبل از خواب دست خود را با این ژل ماساژ دهید و صبح روز بعد با آب گرم محل را شستشو دهید. این کار را تا بهبودی کامل تکرار کنید. از داروهای شیمیایی هم می‌توانید استفاده کنید که بهتر است با متخصصین پوست مشورت کنید.

در این مقاله در مورد آسیب‌های احتمالی اسپری عطر به بدن صحبت کردیم و راه‌کارهای مناسب برای حل آن‌ها بیان کردیم. نقاط دور از تابش نور خورشید مانند زیر بغل، آرنج و مچ دست بهترین محل برای مصرف عطر هستند. پس این نکات را جدی بگیرید تا از حساسیت در امان باشید.

اشتراک گذاری این مطلب