عطرهای زنانه و مردانه ای که اسانس اسطوخودوس در آن ها به کار رفته است

اسطوخودوس یا لاوندر گیاهی معطر و لطیف است که در عطردرمانی و عطرسازی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. عطرهایی که از این گیاه در ترکیبات خود استفاده کرده اند برای فصول گرم بسیار مناسب هستند. در این مقاله با این گیاه و عطرهای مربوط به آن بیشتر آشنا می شویم.

عطرهای زنانه و مردانه ای که اسانس اسطوخودوس در آن ها به کار رفته است
عمومی 2 آبان 1399

عطرها از اسانس‌ها و رایحه‌های گوناگونی تشکیل‌شده‌اند. این رایحه‌ها می‌توانند از عصاره‌ی گل‌ها، میوه‌ها و یا گیاهان باشد. در صنعت عطرسازی از اسطوخودوس استفاده می‌کنند. این گیاه بوی خوشی دارد که در عطرهای مردانه و زنانه استفاده می‌شود. اسطوخودوس گیاهی است که در کوهستان و مناطق مدیترانه‌ای یافت می‌شود. این گیاه بنفش‌رنگ است و در دسته‌ی نعنا جای می‌گیرد. برای رشد کردن به زمین سنگی و نور آفتاب احتیاج دارد. بوییدن آن آرامش‌بخش است و در بسیاری از عطرها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در عطر درمانی یا آروماتراپی هم از آن استفاده می‌شود. از اسانس یا روغن آن برای حمام رفتن و یا بخور دادن استفاده می‌کنند. این گیاه بی‌خوابی، استرس و مشکلات معده را کاهش می‌دهد و به بهبود آن‌ها بسیار کمک می‌کند. حال به استفاده آن در صنعت عطرسازی می‌پردازیم.

اسطوخودوس در عود نیز استفاده می‌شود. در عطرسازی بوی بسیار خوش و آرامش بخشی دارد. نام دیگر آن لاوندر است. سه نوع اسطوخودوس داریم که در صنعت عطرسازی استفاده می‌شوند: اسطوخودوس تیری، کافور دار فرانسوی و انگلیسی. اسانس این گیاه را از طریق تقطیر با بخار به دست می‌آورند. بعد از به دست آمدن آن را با روغن‌های لینالول و استات لینانیل ترکیب می‌کنند.

این گیاه در عطرسازی بسیار کاربرد دارد و برای فصل بهار و تابستان مناسب است. این اسانس طبعی سرد دارد و برای همین برای فصول سرد توصیه نمی‌شود. برخی از عطرهای زنانه و مردانه هستند که از این گیاه در رایحه‌های خود استفاده می‌کنند.

ادوپرفیوم مردانه دیور Homme Intense

یک انتخاب مناسب برای آقایان است. عطر مردانه هوم اینتنس اسانس اسطوخودوس را دارد. بوی لاوندر را به‌خوبی در آن حس می‌کنید و در همان ابتدا شادی را به شما ارزانی می‌دارد. رایحه‌ی میانی این عطر از گل زنبق، گلابی و مشک است. رایحه‌ی پایانی هم از علف تیور، چوب سدر ویرجینیا تشکیل‌شده است.

ادوپرفیوم دو مارلی Layton

این ادکلن را می‌توانید در همه‌ی فصل‌های سال استفاده کنید. به دلیل رایحه‌ی گل شرقی که دارد هم برای مردان و هم برای خانم‌ها انتخاب خوبی به شمار می‌رود. نت ابتدایی آن از اسطوخودوس، سیب، نارنج و پرتقال ماندارین. نت میانی آن از گل بنفشه، شمعدانی و یاسمین تشکیل‌شده‌اند. در نت پایه چوب گایاک، هل، پانچولی، فلفل، وانیل و چوب صندل به مشام می‌رسد. این عطر انرژی و هیجان را در شما افزایش می‌دهد.

ادوپرفیوم زنانه لالیک Living Lalique

این عطر توسط شرکت لالیک به بازار عرضه‌شده است. بوی فوق‌العاده آن برای زنان توصیه می‌شود. رایحه‌ی اولیه‌ی آن از نعناع، نارنج و لاوندر تشکیل‌شده است. رایحه‌ی میانی آن را گل رز، جوز هندی، فلفل سیاه، زنبق و چوب صندل تشکیل داده‌اند. در آخر بوی سدر، علف وتیور، گل لادن، دانه تونکا، وانیل، کشمیر و چوب صندل را حس می‌کنید.

ادوپرفیوم زنانه گرلن Jicky

این عطر توسط بانوان بسیاری موردپسند واقع‌شده است. رایحه‌ای تند، شرقی و تلخ دارد. بوی اولیه‌ی آن را لیمو، پرتقال ماندارین، ترنج و رز ماری تشکیل داده است. رایحه‌ی میانی را لاوندر، یاسمن، دانه تونکا و ریحان و رایحه‌ی پایانی شامل صندل، درخت چوب سرخ، صمغ، چرم، وانیل و نت‌های فلفلی هست.

در این مقاله در مورد گیاه لاوندر یا اسطوخودوس صحبت کردیم. این گیاه در صنعت عطرسازی و آروماتراپی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر برای فصل‌های گرم به دنبال عطرهای مناسب می‌گردید به شما توصیه می‌کنیم عطرهایی که به شما معرفی کردیم را امتحان کنید.

اشتراک گذاری این مطلب