هرآنچه که باید از روبرتو کاوالی بدانید.

هرآنچه که باید از روبرتو کاوالی بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس روبرتو کاوالی

روبرتو کاوالی در سال 1940 در روستایی در فلورانس ایتالیا از خانواده‌ای هنرمند چشم به جهان گشود. او که مبدع سبک چاپ روی چرم نام گرفته به دلیل چاپ همین طرحهای شگفت‌انگیز روی لباسهایش و ابداع جینهای سنگ‌شور مشهور شده است. او که دانش آموخته‌ی هنرهای زیبا از آکادمی شهر فلورانس است، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، در شروع کسب و کار شخصی خود به تولید و رنگ‌آمیزی لباسهای طراحی خودش پرداخت. او در سال 1977 با ایوا دورینگر آشنا شد و ایوا در آخر به همسر و شریک تجاری او تبدیل شده و این نقطه‌ی عطف زندگی کاوالی بود. اولین فروشگاه برند کاوالی در سال 1999 در خیابان مدیسون شهر نیویورک آغاز جهانی شدن برند او بود. او هم اکنون 78 سال دارد.

روبرتو کاوالی

تاریخچه‌ی شرکت

این شرکت که با نام مالکش روبرتو کاوالی شناخته می‌شود، در 50 کشور دنیا شعبه داشته و زندگی پر زرق و برق ایتالیایی را در جهان به نمایش گذاشته است.

این برند در حال حاضر محصولاتی نظیر لباسهای زیر زنانه و مردانه، اکسسوری و عطر و ادکلن را به بازار عرضه می‌کند.

روبرتو کاوالی هم مانند سایر خانه‌ی مدهای معروف در تولید عطر نیز دستی دارد، در سال 2002 اولین عطر خود را به نمایش گذاشت. از میان عطرهای پرطرفدار این شرکت می‌توان به : Anniversary, Divine Oud, Just Cavalli Blue, Paradiso, Serpentine, Roberto Cavalli Uomo، Roberto Cavalli Oud Edition و Roberto Cavalli Acqua اشاره کرد.

کاوالی از طرح های حیوانات معروفش در طراحی و چاپ بروی شیشه های عطر خود نیز استفاده می کند.

برند کاوالی محبوب خیلی از ستارگان دنیای مد و سینماست که از جمله این افراد مشهور می‌توان سوفیا لورن، بریجیت باردوت در دهه‌ی هفتاد و در دهه‌ی اخیر نیز مدونا، جنیفر لوپز، بیانسه و شکیرا ستاره‌های موسیقی را نام برد.

اشتراک گذاری این مطلب