عطرهای اسپرت چه عطرهایی هستند، بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.

شاید شناخت عطرها و دسته بندی آن ها برایمان جالب باشد. عطرهای اسپرت، جزء عطرهای پرانرژی هستند که اگر از آن ها استفاده کنید، از رایحه های آن لذت خواهید برد.

عطرهای اسپرت چه عطرهایی هستند، بیشتر با آن‌ها آشنا شوید.
عمومی 28 آبان 1399

بهتر است بدانیم در دنیای عطر و ادکلن هم فضاهای رسمی و غیررسمی وجود دارد. همان‌طور که در محیط‌های رسمی از پوشش رسمی استفاده می‌کنیم، در محیط‌های گردشی و بیرون از لباس‌های راحت و اسپرت استفاده می‌کنیم. در این مطلب می‌خواهیم در مورد تفاوت عطرهای اسپرت با عطرهای رسمی صحبت کنیم. بسیار مهم است که در محیط های مختلف از چه عطرهایی استفاده کنیم.

عطرها و ادکلن‌های اسپرت

اسپرت در زبان انگلیسی به معنای ورزش است. حال می‌خواهیم بدانیم عطر اسپرت چگونه معروف شد. بسیاری از افراد ورزشی که سرشناس بودند، شروع به فعالیت درزمینهٔ تبلیغات عطر کردند. ما توسط این افراد با عطرهای اسپرت آشنا شدیم. آقایان علاقه بیشتری به عطرهای اسپرت دارند. عطر اسپرت بیشتر برای مردان توصیه‌شده است. اینکه خانم‌ها از آن‌ها استفاده کنند، موضوعی وابسته به سلیقه است.

ویژگی عطر اسپرت

سلبریتی ها بیشتر از عطرهای اسپرت استفاده می‌کنند. این عطرها رایحه‌ای خنک و تازه دارند که از ترکیبات مرکبات، ادویه و نت‌های چوبی به وجود آمده‌اند. این عطرها چون رایحه‌ای خنک دارند، برای فصل‌های گرم سال مناسب هستند. چرا به آن‌ها اسپرت می‌گوییم؟ این عطرها روحیه‌ای کاملاً پرتحرک و شاداب می‌طلبند. حس برتر بودن را به افراد القا می‌کند و شادی و نشاط را به افراد هدیه می‌دهد. تعداد کسانی که به این نوع عطرها علاقه دارند، بسیار زیاد است. افراد جوان جامعه و ورزشکاران که در رشته‌های ورزشی مانند والیبال، فوتبال و بسکتبال فعالیت دارند، به این دسته از عطرها علاقه دارند.

شناسایی عطرهای اسپرت

برای شناختن این عطرها بهتر است به فروشگاه‌های معتبر که راستی و درستی اولویت کارشان است، مراجعه کنید. از آن‌ها بپرسید تا شمارا راهنمایی کنند. شما می‌توانید از اطرافیانتان که تجربه کافی در این زمینه‌دارند هم کمک بگیرید. بهترین راه برای تشخیص این نوع عطر به دست آوردن تجربه است. شما از طریق نت‌های گیاهی و شناخت رایحه آروماتیک عطر می‌توانید به اسپرت یا نبودن عطر پی ببرید. گیاهان معطری چون گل مریم، رایحه مرکبات و اسطوخودوس ازجمله رایحه‌های اسپرت هستند.

رایحه‌ها

مرکبات در این نوع عطر نقش زیادی دارند. عطرهایی که در ترکیبات خود رایحه‌های میوه‌دارند بسیار مناسب هستند. باعث شادی و نشاط فرد می‌شوند و در مکان‌های عمومی رایحه آن‌کسی را اذیت نمی‌کند. عطرهایی که نت ادویه‌جات و چوب‌دارند برای جلسات رسمی مناسب هستند. این عطرها فضای سنگینی را ایجاد می‌کند.

فصول مناسب

این عطرها هم مانند عطرهای دیگر فصل مناسب خود رادارند. در بازار عطرهای اسپرت تابستانی، بهاره و زمستانی وجود دارد که با توجه به فصل می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بهتر است بیشتر با عطرهای مناسب فصل‌های سرد و گرم آشنا شوید.

عطر کرید اونتوس Aventus

این عطر مردانه در دسته عطرهای اسپرت قرار می‌گیرد. بوی قوی این عطر با بیشتر سلیقه‌ها همخوانی دارد. نت آغازین این عطر از آناناس، ترنج، سیب و برگ توت سیاه تشکیل‌شده است. نت میانی از یاس، گل رز، درخت عرعر و نعناع هندی به وجود آمده است. در نت پایه هم یاس و آمبرگریس به مشام می‌رسد. عطر کرید اونتوس یک عطر اسپرت برای آقایان و خانم‌ها است زیرا رایحه‌ای خنک و سبک دارد.

عطر بلک افغان

یکی دیگر از عطرهای اسپرت، عطر بلک افغان است. این عطر برای فصل‌های پاییز و زمستان مناسب است. جالب است بدانید تولیدکننده‌های این عطر هیچ اطلاعاتی در مورد رایحه‌های دقیق این عطر منتشر نکرده‌اند. برخی از کارشناسان عقیده دارند، در این عطر از گل یاس، پاتچولی، عود و تنباکو استفاده‌شده است. گذشته از این بحث این عطر سنگینی و قدرت بی‌نظیری دارد. رایحه شرقی آن شبیه به عطرهای شرقی دیگر نیست!

در این مقاله در مورد عطرهای اسپرت و مشخصات آن‌ها صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر و آشنایی بیشتر با عطرها می‌توانید از سایت دیدن فرمایید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

اشتراک گذاری این مطلب