اسپری کردن عطر و ادکلن به مو چه پیامدهایی به دنبال دارد.

همه ما دوست داریم که موهایمان هم با بوی عطرمان یکسان باشد. به شما توصیه می کنیم که از اسپری کردن اودکلن به موهایتان خودداری کنید. در این مقاله مضرات آن را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

اسپری کردن عطر و ادکلن به مو چه پیامدهایی به دنبال دارد.
عمومی 29 آبان 1399

رایحه‌ی عطر و ادکلن برای همه ما خوشایند است؛ اما نباید آن را به هر نقطه از بدنمان اسپری کنیم. استفاده از عطر و ادکلن دارای قواعد خاص و متعددی است که باید با آن‌ها آشنا شویم. مجموعه‌ای از افراد عطر را روی موی خود اسپری می‌کنند؛ اما این کار باعث ایجاد صدمات جبران‌ناپذیری به مو می‌شود. اگر مضرات این کار را بدانند، هرگز انجام نمی‌دهند. در این مقاله در مورد خطرات ناشی از اسپری کردن عطر به موها صحبت خواهیم کرد.

اسپری کردن عطر به موها

یکی از مواد اصلی تشکیل‌دهنده عطر، الکل یا اتانول است. ممکن است درصد الکل در عطرها مختلف باشد، اما به میزان کم هم وجود دارد. الکل یکی از دلایلی است که ممکن است باعث آسیب موها شود. اگر برای مدت طولانی به موهایتان عطر اسپری کنید، الکل موجود در عطر باعث خشکی و تخریب موهایتان می‌شود. اگر علاقه دارید که موهایتان هم بوی عطر موردعلاقه‌تان را بدهد، ابتدا مقداری عطر روی شانه اسپری کنید، سپس موهایتان را شانه بزنید تا موهایتان هم خوشبو شوند. البته این راه هم بسیار اصولی نیست و کلاً بهتر از برخورد ذرات عطر با موهایتان جلوگیری کنید.

مواد شیمیایی

علاوه بر الکل، مواد شیمیایی دیگر هم در ترکیبات عطر وجود دارند. هر یک از این مواد شیمیایی به‌تنهایی می‌توانند ضررهای متفاوتی داشته باشند. این را به خاطر داشته باشید که هیچ‌چیز مهم‌تر از سلامتی خودتان نیست.

عطر مو

تابه‌حال نام عطر مو را شنیده‌اید؟ جالب است بدانید برای اینکه به موها آسیب نرسد، عطر مو ساخته‌شده است؟ برای استفاده از عطر مو هم باید از سالم و معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. عطر مو از موادی تشکیل‌شده است که با خیال راحت می‌توانید آن را به پوست سر اسپری کنید. گرمای پوست سر باعث می‌شود که عطر با گرما واکنش دهد و بوی مطلوبی به مشام برسد. اگر خیلی به بوی عطرتان علاقه دارید، رایحه عطر موی خود را می‌توانید نزدیک به عطرتان انتخاب کنید. جالب‌تر اینکه خودتان در خانه می‌توانید عطر مو تهیه کنید.

ساخت عطر موی سر

  • بهترین گزینه، شکوفه نارنج است. بدون شک رایحه بهارنارنج را استشمام کرده‌اید. این ترکیب معطر، علاوه بر خوشبو بودن، برای ترشحات سر خاصیت درمانی دارد.
  • نعناع: در فصل تابستان پوست بیشتر عرق می‌کند. برای از بین رفتن شوره سر و پاک‌سازی پوست بهترین گزینه استفاده از نعناست که بسیار طراوت دارد.
  • رز ماری: رز ماری رایحه‌ای طبیعی و خوشبو دارد که برای جلوگیری از ریزش مو و مشکلات پوستی بسیار مؤثر است.
  • گلاب: این ماده علاوه بر اینکه برای پوست صورت مفید است و باعث درخشندگی و صافی پوست می‌شود. علاوه بر پوست برای پوست سر هم مفید است و خاصیت آنتی‌اکسیدان، متعادل‌کننده و ترمیم‌کننده دارد.
  • روغن لیمو: ترکیباتی از رایحه مرکبات می‌توانند در پاک‌سازی و طراوت موها نقشی مؤثر داشته باشند.
  • گل یاس: رایحه یاس طراوت و لطافت را برای موهایتان به ارمغان می‌آورد.

شما می‌توانید با به دست آوردن عطرمایه این گیاهان به‌راحتی عطر مو درست کنید. در ادامه عطرهایی که برای مو هستند معرفی خواهیم کرد.

Diptyque Satin Oil for body and Hair

این عطر مو از ترکیبات یاسمن، یلانگ یلانگ و زعفران به وجود آمده است. این عطر می‌تواند درخشش فوق‌العاده‌ای به موهایتان بدهد.

Balmain Paris Hair Counter Hair Perfume

در این عطر از روغن آرگان استفاده‌شده است که حتماً از خواص بی‌نظیر آن شنیده‌اید. به‌خوبی روی مو اسپری می‌شود و باعث درخشندگی می‌شود.

Byredo La Tulipe Hair Perfume

این عطر مو از گل لاله به وجود آمده که رایحه‌ای شیرین دارد. حالتی فنری، براق و زیبا به مو می‌دهد.

در این مقاله در مورد عطر مو صحبت کردیم. بهتر است راه‌های استفاده از عطر را بدانید تا سلامت خود را حفظ کنید. سلامت موها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با یک انتخاب درست می‌توانید به‌خوبی از آن‌ها محافظت کنید و خوشبو نگهشان دارید.

اشتراک گذاری این مطلب