چرا رایحه ی هر عطر روی بدن افراد مختلف، متفاوت است؟

در این مقاله می خواهیم در مورد واکنش عطر با بدن صحبت کنیم. هر عطری روی بدن هر شخصی بویی متفاوت دارد که دلایل آن را ذکر خواهیم کرد. قبل از خرید عطر حتما مقداری از آن را روی دست و نبضتان اسپری کنید.

چرا رایحه ی هر عطر روی بدن افراد مختلف، متفاوت است؟
عمومی 20 آبان 1399

برای همه پیش‌آمده است که در مجلسی از رایحه عطر فرد دیگری خوشمان بیاید و عاشق رایحه‌اش شویم. در این مواقع سریعاً از آن فرد نام عطرش را می‌پرسیم تا ما هم بتوانیم آن عطر را تهیه کنیم. بعد از مدتی برای خرید عطر می‌رویم و آن را می‌خریم؛ اما زمانی که بر روی بدنمان اسپری می‌کنیم، متوجه می‌شویم که رایحه‌ی عطر کاملاً متفاوت است! در آن لحظه این فکر به ذهنمان می‌رسد که شاید عطری که خریده‌ایم اصل نیست. این مسئله می‌تواند درست باشد اما نه همیشه. دلیلی که باعث می‌شود عطر رایحه دیگری داشته باشد، بدن خودمان است. اگر از اصل بودن و کیفیت عطری که خریداری کرده‌اید مطمئن هستید، بهتر است به عوامل دیگر ازجمله ساختار شیمیایی بدنتان توجه کنید.

اگر از عطر شخص دیگری خوشتان آمده اما بعد از خرید نظرتان عوض‌شده است. در این مقاله همراه ما باشید. ممکن است یک عطر مرغوب و باکیفیت باقیمت بالا تهیه کنید، اما با بدن شما سازگاری نداشته باشد و از بوی آن ناراضی باشید. درنتیجه به این نکته پی می‌بریم که برخی عطرها با بدن ما سازگار و بوی خوشایندی به با می‌دهد و گاهی حس خوبی به ما منتقل نمی‌کند. حال می‌خواهیم علت این ناسازگاری‌ها را بررسی کنیم.

فورمون ها

هر فردی بوی منحصربه‌فردی دارد. فورومون ها دلیل این بوهای منحصربه‌فرد هستند. اگر می‌خواهید یک عطر متناسب و سازگار برای خود خریداری کنید باید مزاج خود را بشناسید و در هنگام خرید مقداری از عطر را روی پوست خود اسپری کنید. کمی صبر کنید، بوی اصلی عطر بعد از ۱۰ دقیقه به مشام می‌رسد. اگر بوی آن را دوست داشتید با خیال راحت آن را بخرید. فورومون های بدن هر فرد متفاوت است و ترکیبات شیمیایی مختلف زمانی که با رایحه عطر ترکیب می‌شوند، باعث ایجاد رایحه‌های گوناگون می‌شوند.

بوی عرق هر فرد

اشخاص باهم متفاوت‌اند. یک نفر بیشتر عرق می‌کند، یک نفر کمتر. طبع افراد مختلف است. بوی عرق هم در رایحه عطر تأثیر دارد. بوی عطر با بوی عرق ترکیب می‌شود و منجر به واکنش شیمیایی می‌شود. برای همین هر عطری روی بدن فرد دیگر بویی متفاوت دارد. رژیم غذایی، نژاد، فعالیت زیاد و کم، هوای سرد و گرم و بدن هر فرد در میزان تعرق تأثیر دارد. نکته‌ی جالب این است که آسیایی‌ها کمتر از اروپایی‌ها عرق می‌کنند. با توجه به همه‌ی این نکات و شرایط یک عطر روی بدن ما می‌تواند خوشبو باشد یا بدبو. عطر خود را بر اساس مقدار تعریق و شرایط بدنی خود تهیه کنید.

در ادامه تفاوت عطر و ادکلن روی بدن افراد را بررسی می‌کنیم تا بیشتر شمارا راهنمایی کنیم.

سازگاری رایحه عطر با بوی بدن

بهترین راه انتخاب عطر مناسب و سازگار این است که ابتدا مقداری از آن را روی پوست تست کنید. همه‌ی رایحه‌های عطر یعنی، رایحه‌های ابتدایی، میانی و پایه باید برای شما خوشایند باشد. باگذشت مدتی رایحه عطر برای شما لذت‌بخش‌تر شود. اگر از همه این رایحه‌ها راضی بودید با اطمینان خاطر آن را تهیه کنید.

جنسیت در سازگاری با عطر

عطری که خانم‌ها استفاده می‌کنند با عطر آقایان بسیار متفاوت است. برای مثال عطرهای شیرین که برای خانم‌ها بسیار دل‌نشین است برای آقایان قابل‌تحمل نیست یا برعکس؛ اما گاهی خانم‌ها عاشق عطرهای مردانه که بوی تند دارند، می‌شوند.

رژیم غذایی

رژیم غذایی شما بر روی بوی کلی بدن تأثیر بسیار دارد. افرادی که از گوشت، میوه‌جات، سبزی جات، لبنیات و خشکبار استفاده می‌کنند بوی بدنشان با گیاهخواران و تنها گوشت‌خواران متفاوت است. افرادی که از فلفل و غذاهای تند میل می‌کنند، بوی بدنشان کمی تندتر است و بوی عطر را نیز تند می‌کند. استفاده از دارو هم در واکنش‌های شیمیایی مؤثر است و بوی بدن را تغییر می‌دهند.

به‌طورکلی ساختار شیمیایی بدن افراد با یکدیگر متفاوت است. بدون تست کردن عطر آن را خریداری نکنید. اگر بخواهید عطری را با توجه به نظر شخص دیگری خریداری کنید ممکن است با بدن شما واکنش متفاوت دهد و بوی خوشایند نداشته باشد.

اشتراک گذاری این مطلب