در هنگام خرید عطر بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم تا انتخاب درستی داشته باشیم؟

همه‌ی ما در هنگام خرید عطر معیارهایی را در نظر داریم زیرا قرار است برای عطر موردنظرمان هزینه‌ای را متحمل شویم درنتیجه باید نکاتی را در نظر بگیریم تا از خرید خود راضی باشیم. در این مقاله تعدادی از این نکات را قرار می‌دهیم تا خریدی موفق و خوب داشته باشید.

در هنگام خرید عطر بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم تا انتخاب درستی داشته باشیم؟
عمومی 21 مهر 1399

عطر را خودتان تست کنید

در هنگام خرید عطر برایتان پیش‌آمده است که به نظر و سلیقه‌ی دیگران را هم توجه کنید؛ و از عطر دوست یا آشنایتان خوشتان بیاید. نکته‌ای که باید بدانید این است که قبل از خرید همان عطر بهتر است خودتان آن را امتحان کنید؛ و تنها به خاطر نظر دیگران آن را خریداری نکنید. عطرها روی بدن هر فرد بوی متفاوتی دارد. گاهی ممکن است شما از بوی عطری خوشتان بیاید اما زمانی که آن عطر را روی بدن خود اسپری می‌کنید، متوجه شوید که بوی عطر باسلیقه‌ی شما سازگار نیست. میدانید چرا؟ جواب این است؛ بدن هر فرد دما و میزان چربی متفاوتی دارد و در همه‌ی افراد یکسان نیست. بوی بدن هر فرد نیز با دیگران فرق دارد. خوشبو باشد یا بدبو. عطری که استفاده می‌کنید با سطح اسیدی و دمای بدن شما واکنش نشان می‌دهد و بوی متفاوت و خاصی را به مشام شما می‌رساند.

باحوصله خرید کنید

در خرید عطر اگر از یک عطر خوشتان آمده است در همان لحظه‌ی ابتدایی آن را نخرید. ابتدا مقداری از آن را روی دست خود اسپری کنید و اجازه دهید عطر به مدت ۳۰ دقیقه روی بدن شما بماند؛ زیرا در لحظه‌ی اول شما رایحه‌ی آغازین عطر را استنشاق می‌کنید. درصورتی‌که عطر از ۳ رایحه‌ی آغازین، میانی و پایه تشکیل‌شده است. درنتیجه درابتدا ممکن است رایحه‌ی آغازین را دوست داشته باشید اما رایحه‌ی پایه که بوی اصلی عطر هست و دیرتر به مشام می‌رسد را دوست نداشته باشید؛ بنابراین باید به عطر فرصت دهید تا بوی خود را تثبیت کند و بعد اقدام به خرید آن کنید. گاهی برخی عطرها چند ساعت بعد رایحه‌ی اصلی خود را نشان می‌دهند. پس راه درست این است که چندساعتی صبر کنید تا مطمئن شوید عطر بر روی بدن شما خوشبو و مطابق سلیقه‌تان است. در این مواقع عجولانه تصمیم نگیرید. در روزهای فراقت خود به خرید عطر بروید تا زمان کافی و حوصله داشته باشید.

ویژگی‌های عطر موردنظر

اگر از انواع عطرها اطلاعات کافی ندارید و نمی‌دانید چه عطرهایی باسلیقه‌ی شما سازگارند بهتر است کمی درزمینهٔ ی عطر تحقیق کنید تا شخصیت و عطر موردنظرتان را بهتر بشناسید و رایحه‌ی موردعلاقه‌ی خود را پیدا کنید. در هنگام خرید عطر بهتر است عطری را انتخاب کنید که به شما حس تازگی بدهد و شمارا به یاد خاطرات خوبتان بیندازد. شمارا به گذشته ببرد و نوستالژی را برای شما زنده کند.

عطر موردعلاقه‌تان را بشناسید

عطرها دارای رایحه‌های گوناگونی هستند. اسانس های مرکبات، گل، عود، چوب در عطرها به کار می‌روند. سلیقه‌ی شما با شناختن این رایحه‌ها مشخص می‌شود. قبل از خرید عطر سلیقه‌ی خود را بشناسید.

سؤال بپرسید

هنگام خرید عطر اگر سؤالی دارید از فروشنده بپرسید و از آن‌ها بخواهید عطرهای مشابه را به شما معرفی کنند تا اطلاعات کافی به دست آورید.

به ماندگاری عطر توجه کنید

اگر می‌خواهید عطرتان در هوا پخش شود و خط بوی زیادی داشته باشد بهتر است پرفیوم و ادوپرفیوم خریداری کنید. اگر عطر سبک‌ می‌خواهید تا چند ساعت روی بدنتان ماندگار باشد از ادوتویلت ها استفاده کنید. عطر را به نبض و پوست خود اسپری کنید و مدتی صبر کنید تا عطر با پوست و بدن شما واکنش دهد تا بوی اصلی آن را متوجه شوید. بهتر است عطر را روی مچ، پشت گردن و کنار گوش اسپری کنید تا ماندگار باشد. بهتر است این نکات را قبل از خرید عطر در نظر بگیرید تا از خرید خود راضی باشید و بتوانید در مکان‌های موردعلاقه‌تان از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

در این مقاله در مورد یک خرید ایده آل صحبت کردیم. برای تصمیم گیری بهتر می توانید با مراجعه به سایت

Vultus.ir اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اشتراک گذاری این مطلب