عطرهای خاطره ساز که باعث یادآوری خاطرات می‌شوند، چه عطرهایی‌اند؟

گاهی همه دوست داریم حتی برای چند لحظه هم که شده به گذشته برگردیم. بعضی روزها ممکن است با یک رایحه خاطرات گذشته سریعا از ذهنمان گذر کنند. برخی رایحه ها و عطرها ما را در یاداوری خاطرات کمک میکنند. حس خوبی را با برخی عطرها تجربه می کنیم.

عطرهای خاطره ساز که باعث یادآوری خاطرات می‌شوند، چه عطرهایی‌اند؟
عمومی 22 آبان 1399

پیش‌آمده است که تابه‌حال از جایی گذر کرده باشید و بوی عطری را استشمام کنید که شمارا یاد گذشته بیندازد؟ گاهی یک رایحه برای ما خاطرات خوب یا حتی بد را زنده می‌کند. عطرها می‌توانند به‌اندازه امضای یک فرد مهم باشند. افرادی هستند که همیشه از یک عطر خاص استفاده می‌کنند و شما با آن رایحه به یاد آن شخص می‌افتید. عطری مدنظر دارید که شمارا یاد خاطرات بیندازد؟ اگر کمی فکر کنید حتماً یک عطر هست که آن را بسیار دوست داشته باشید و رایحه آن باعث آرامشتان شود. در این مقاله عطرهای خاطره ساز را معرفی خواهیم کرد.

عطرهای خاطره ساز ممکن است برای هر یک از ما متفاوت باشد. این عطرها به دلیل قدمتی که دارند، ممکن است اکثر افراد با رایحه آن‌ها آشنا باشند. ممکن است شخصی را که دوست داریم از این عطرها استفاده کند. در کل نمی‌توان گفت عطری که برای ما خاطره ساز باشد، حتماً برای دیگران هم این‌طور است. اگر عطرهای خاطره ساز را پیدا کنیم، حتماً دوست داریم از آن‌ها استفاده کنیم. همه‌ی ما یک‌زمانی از یک عطر خاص استفاده می‌کردیم که طی گذر زمان، آن را کنار گذاشته‌ایم اما دوباره تصمیم می‌گیریم استفاده کنیم، چون خاطرات خوب را یادآوری می‌کند. تعدادی از عطرها را که برای آقایان و خانم‌ها خاطره برانگیز است را بررسی می‌کنیم.

اودکلن مردانه ایوسن لورن L’Homme L’Intense

عطر مردانه هوم اینتنس، جزء عطرهای مردانه خاطره ساز است. سال تولید این عطر ۲۰۱۵ بوده، در کشور فرانسه. عطری تند و شرقی که در فصل‌های سرد مانند پاییز و زمستان مورداستفاده قرار می‌گیرد. نت ابتدایی این عطر از گل بنفشه و سوسن است. نت میانی شامل وانیل و مریم‌گلی هست. در رایحه پایانی هم ترکیبات نعناع هندی و دانه تونکا وجود دارد. این عطر شیشه‌ی جذابی دارد که مایع درون عطر کاملاً مشخص است.

عطر زنانه ایوسن لورن Moon Paris

این عطر زنانه که ظاهری جذاب دارد برای خانم‌ها بسیار مناسب است. بویی شیرین دارد که برای خانم‌های حساس و عاشق ساخته‌شده است. عطر زنانه ایوسن لورن برای فصل بهار و پاییز مناسب است. مایع صورتی‌رنگ آن در شیشه‌ی بلورین، جذابیت خاصی به آن داده است. رایحه ابتدایی از پرتقال، تمشک، نارنج، گلابی و توت‌فرنگی تشکیل‌شده است. رایحه میانی از شکوفه پرتقال، گل یاسمن و تاتوره هست. نت پایانی هم از ترکیبات سدر، وانیل، مشک، اوک موس، نعناع هندی و عنبر به وجود آمده است.

اودکلن مردانه دیور هوم اسپرت Homme Sport

این عطر مردانه که رایحه‌ای خنک و شیرین دارد، در سال ۲۰۰۸ در فرانسه تولید شد. عطر دیور هوم اسپرت همان‌طور که از نامش مشخص است عطری اسپرت است که موردتوجه ورزشکاران و جوانان قرارگرفته است. نت ابتدایی این عطر از لیمو، گریپ‌فروت و نارنج است. نت میانی هم از ترکیبات علف وتیور، سدر و زنجبیل تشکیل‌شده است. در آخر بوی صندل، رز ماری و سنبل به مشام می‌رسد. رایحه‌های این عطر نشاط و شادی را به شما هدیه می‌کند.

عطر مردانه کرید Viking

این عطر شاهکاری از کشور فرانسه است. عطر مردانه کرید به مردان حس قدرت و اعتمادبه‌نفس می‌دهد. ظاهری شیک که جذابیت بی‌نظیری دارد. نت ابتدایی این عطر از انگور فرنگی، بلک کورنت و برگاموت تشکیل‌شده است. نت میانی از گل رز، ترکیبات نمکی و میوه‌ای و چوب خیس دریایی تشکیل‌شده است. نت پایه که ماندگار است از خزه بلوط، صندل و امبرگریس به وجود آمده است.

در این مقاله سعی کردیم عطرهای معروف که بسیاری از ما با آن‌ها خاطره داریم را معرفی کنیم. این عطرها ما را به گذشته می‌برند و خاطره‌های خوب و بدمان را زنده می‌کنند. گاهی غرق شدن در خاطرات شیرین، حس خوب آزادی و لذت را به ما القا می‌کند.

اشتراک گذاری این مطلب