هنگام خرید عطر برای آقایان بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم

برای خرید یک عطر مناسب که برازنده‌ی آقایان و مطابق سلیقه آن‌ها باشد، بهتر است چه مواردی را در نظر بگیریم؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد داشتن یک انتخاب عطر عالی و مناسب برای مردان صحبت کنیم.

هنگام خرید عطر برای آقایان بهتر است به چه نکاتی توجه کنیم
عمومی 24 آذر 1399

در مناسبت‌های مختلف ازجمله روز پدر، ممکن است تصمیم داشته باشیم برای پدرمان یا همسرمان عطری خریداری کنیم تا با استفاده از آن، ما را به خاطر بیاورند. عطر یک گزینه‌ی مناسب برای آقایان است.

خرید عطر مناسب آقایان

آقایان هم امروزه به استایل خود اهمیت می‌دهند و ترجیح می‌دهند زمانی که شخصی از کنار آن‌ها عبور می‌کند، بوی خوش او را حس کنند. سلیقه‌ها در انتخاب عطر و ادکلن متفاوت است. این تفاوت کاملاً منطقی است زیرا هر انسانی شخصیت، فرهنگ و رفتار مخصوص به خود را دارد. آقایان بیشتر از خانم‌ها در مکان‌های اجتماعی و بیرون از خانه هستند، به همین علت داشتن یک عطر مناسب برای آن‌ها کاملاً ضروری است. بدون شک یک عطر مناسب می‌تواند اعتمادبه‌نفسشان را افزایش دهد تا بهتر به کارهایشان رسیدگی کنند. برای خرید عطر مناسب برای اطرافیانمان باید به اطلاعات‌پایه توجه کنیم.

عطرهای مردانه

به‌طورکلی عطرها به ۴ دسته تقسیم می‌شوند. پرفیوم ها، ادوپرفیوم ها، ادوتویلت ها، ادکلن ها انواع عطر هستند. این ۴ دسته در عطرهای زنانه و مردانه یکسان است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. تنها تفاوت عطرهای زنانه با مردانه، رایحه‌ی آن‌ها است. رایحه و ترکیبات موجود در عطرهای زنانه ملایم اما رایحه عطرهای مردانه تند و متفاوت‌تر هستند؛ اما پایه‌ی عطرها باهم یکسان هستند.

پرفیوم ها: همان‌طور که در مقاله‌های قبلی به‌طورکلی در مورد اسانس روغنی عطرها صحبت کردیم، در مورد میزان الکل آن‌ها هم بحث کردیم. پرفیوم ها اسانس روغنی و الکل بیشتری نسبت به دسته‌های دیگر دارد. پرفیوم ها به دلیل ماندگاری بسیار بالایی که دارند، گران‌قیمت هستند.

ادوپرفیوم ها: این نوع عطرها نسبت به پرفیوم ها غلظت کمتری دارند. این دسته از عطرها قیمتی معقول دارند.

ادوتویلت ها: این عطرها به آب معطر معروف هستند. و ماندگاری و غلظت کمتری نسبت به دو گروه قبلی دارند.

ادکلن ها: این نوع عطرها به‌راحتی قابل‌دسترس هستند و مقرون‌به‌صرفه هم می‌باشند. ماندگاری و اسانس روغنی کمی دارند.

در هنگام خرید عطر اگر از سلیقه طرف مقابلتان اطلاع داشته باشید، انتخاب برایتان آسان می‌شود.

خرید از مراکز معتبر

سعی کنید به عطر فروشی‌های معتبر مراجعه کنید تا عطری که خریداری می‌کنید ضمانت داشته باشد. فروشندگان عطر می‌توانند به شما اطلاعات کافی بدهند تا یک عطر مناسب برای مردتان انتخاب کند.

اصل بودن عطر

برای بسیاری از ما اصل بودن عطر و ادکلن اهمیت دارد. اگر از فروشگاه معتبر خرید کنید، از اصل بودن عطر خاطرتان آسوده خواهد بود. سعی کنید از عطر فروشی‌های شناس خرید کنید.

عطرهای موجود روی نوارهای کاغذی

به شما توصیه می‌کنیم که زیاد به این نوارهای کاغذی اعتماد نکنید. حتماً برایتان پیش‌آمده است که یکی از این نوارها را بوییده باشید و داخل فروشگاه شوید و همان عطر را درخواست کنید. بهتر است بدانید این نوارها از ترکیب چند عطر تشکیل‌شده‌اند، اگر هم ترکیبی نباشند شما در لحظه اول رایحه‌ی ابتدایی آن را استشمام می‌کنید. در هنگام خرید عجله نکنید، اجازه دهید عطر ۱۰ الی ۳۰ روی پوست بماند تا رایحه اصلی خود را آزاد کند.

عطر برای افراد حساس

اگر فرد موردنظر شما ریه‌هایی حساس دارد، بهتر است از عطرهای ملایم برای او انتخاب کنید. عطری که به‌عنوان هدیه خریداری می‌کنید نباید باعث آزار و حساسیت فرد شود.

فصول مختلف

در مقاله‌های قبلی در مورد عطرهای مناسب برای فصول سرد و گرم صحبت کردیم. در فصول سرد از عطرهای گرم و در فصول گرم از عطرهای خنک استفاده کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید یک انتخاب درست هنگام خرید عطر داشته باشید. نکته‌ی قابل‌توجه دیگر این است که حتماً سن و سال آقایان را نیز در نظر بگیرید. تناسب داشتن عطر با سن و سال بسیار مهم ست. عطر و ادکلن هم مانند امضای شخصی برای هر فرد است که شخصیت افراد را آشکار می‌سازد.

اشتراک گذاری این مطلب