هرآنچه که باید از شنل بدانید.

هرآنچه که باید از شنل بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس شنل

گابریل بونر معروف به کوکو شنل درسال 1883 در فرانسه متولد شد. او را افسانه‌ی دنیای مد می‌دانند زیرا او در میان طراحان مطرح زمان خودش بانویی بود که با طرحهای لوکس و شیک خود چهره‌ی مد را تغییر داد.

او در ابتدا خواننده‌ی یکی از کافی‌شاپ‌های فرانسه بود و در عین حال لباس شب زنانه و جواهرات طراحی می‌کرد. فروشگاه Chanel در فرانسه در سال 1913 شروع به کار کرد. در دهه‌ی 1920 تا 1930 شنل لباسهای زیبایی برای خانمها طراحی کرد.

تفکرات، موفقیت و استقلال مالی گابریل به زنان هم دوره‌ی خودش الهام و قدرت بخشید و او را به یک زن ایده‌آل و الگو برای سایر بانوان قرن بیستم تبدیل کرد. او در سال 1971 در سن 87 سالگی درگذشت.

 

شنل

تاریخچه‌ی شرکت

خانه‌ی مد Chanel در سال 1909 تاسیس شده و دارای دو دفتر مرکزی است. اولی در نوی سور سن فرانسه و دومی در شهر لندن انگلستان است.

برند محبوب شنل محصولاتی لوکس و گران قیمت از قبیل پوشاک زنانه، اکسسوری مانند کیف دستی، عطر و لوازم آرایش را عرضه می‌کند.

چهره‌های تبلیغاتی این برند فرانسوی اکثرا ستارگان و بازیگران مشهور هالیوودی هستند.

به عنوان مثال مرلین مونرو در دهه‌ی 50، کاترین دنو در دهه‌ی هفتاد میلادی، نیکول کیدمن در دهه‌ی 2000 میلادی، اودره توتو و کیرا ناتالی را می‌توان نام برد.

شرکت Chanel اولین عطر خود را به نام شماره‌ی 5 در سال 1921 به بازار عطر و ادکلن معرفی کرد. عطرهای Chanel، جز رایحه‌های ماندگار و پرطرفداری هستند که در یک قرن اخیر در میان نسلهای مختلف خانمها و آقایان محبوبیت دارد.

از میان این عطرها‌ی ملایم و لطیف، کوکو مادمازل، شنل شماره‌ی 5، Tendre، Allure‌، بلوشنل، شنل چنس زرد، شنل چنس اوتندر صورتی، شنل چنس او فرش سبز معروف هستند.

شرکت شنل در حال حاضر به آلن ورتیمر و ژرار ورتیمر که نوه‌های پیر ورتیمر، شریک کوکو شنل، هستند ارث رسیده و توسط آنها اداره می‌شود.

اشتراک گذاری این مطلب