اصل و تقلبی بودن عطرها و ادکلن ها را چگونه تشخیص دهیم

برای همه ما پیش‌آمده است که عطری را خریداری کرده باشیم و بعد متوجه شده‌ایم که عطر اصل نیست. عطرهای تقلبی ممکن است رضایت شمارا جلب کنند، اما معایبی هم دارد که باعث ناراحتی و فریب خریداران می‌شود. عطرهای تقلبی ممکن است سلامتی شمارا به خطر بیندازد.

اصل و تقلبی بودن عطرها و ادکلن ها را چگونه تشخیص دهیم
عمومی 27 آبان 1399

نشانه‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند عطرهای اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید. عطرهای تقلبی، باکیفیت، بو و ماندگاری کمتر نسبت به عطرهای اصل، در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. متأسفانه ممکن است هزینه‌ی عطر اصل را پرداخت کنید، اما یک عطر تقلبی به شما بدهند. در این مقاله در مورد تشخیص اصل یا تقلبی بودن عطرها صحبت خواهیم کرد.

روش‌های متعددی برای تشخیص وجود دارد. اگر فرد نکته‌بین و دقیقی هستید، بدون نیاز به متخصص و به‌تنهایی می‌توانید عطر اصل خریداری کنید. نکات ریزی هست که باید به آن‌ها توجه کنید.

فروشگاه معتبر

یکی از راه‌های مهم این است که از یک فروشگاه معتبر و مطمئن خرید کنید. گاهی از کنار دکه یا مغازه‌های کوچک عطر فروشی رد شده‌ایم و وسوسه شده‌ایم تا عطر بخریم. اگر اصل یا تقلبی بودن عطر برایتان بسیار اهمیت دارد، از فروشگاه‌های معتبر و دارای گارانتی خرید کنید. فروشگاه‌هایی هستند که در صورت نارضایتی، هزینه را به شما عودت می‌دهند. یکی از راه‌های تشخیص عطر اصل این است که بچ نامبر پشت جعبه را چک کنید یا از فروشنده بخواهید که آن را به شما نشان می‌دهد. اگر هم قصد دارید از سایت‌های آنلاین خرید کنید بهتر است نماد اعتماد الکترونیکی آن را مشاهده کنید. اگر از سایت‌های مطمئن خرید کنید، به‌راحتی می‌توانید به آدرس و شماره تلفن آن‌ها دسترسی داشته باشید.

قیمت

یکی از اشتباهات رایج خریداران این است که احساس می‌کنند هرچه پول بیشتری پرداخت کنند، عطر مرغوب‌تر واصل‌تری دریافت می‌کنند؛ اما این‌طور نیست، فروشندگانی هستند که عطرهای تقلبی را وارد می‌کنند و به قیمت عطرهای اصل و برندهای معروف به مشتریان می‌فروشند. پس سعی کنید که قیمت‌ها را باهم مقایسه نکنید و تنها به دلیل گران بودن آن را خریداری نکنید.

بسته‌بندی عطر

قبل از خرید عطر، بهتر است به سایت اصلی عطر مراجعه کنید و نحوه بسته‌بندی و مشخصات عطر اصلی را به‌خوبی مطالعه کنید. با بررسی جعبه عطر می‌توانید تقلبی یا اصل بودن آن را تشخیص دهید. جعبه‌ی عطر اصل از بهترین نوع مقواست. سلفون دور جعبه کاملاً اندازه و بدون شل شدگی می‌باشد.

نوشته‌های روی جعبه را بخوانید تا مشکل نگارشی یا گرامری نداشته باشد. عطرهای اصل بر روی جعبه خود دارای بارکد هستند. شیشه‌ی عطر هم یکی از راه‌های تشخیص است. اگر عطر موردنظر تقلبی باشد، شیشه آن دارای ناهمواری است و شفافیت و کیفیت خوبی ندارد. درب عطر باید محکم باشد و از نشت عطر جلوگیری کند.

درزهای بسته‌بندی

بسته‌بندی پلاستیکی عطر نباید دارای چسب اضافه یا درز بیشتر از ۵ سانتی‌متر باشد. بسته‌بندی عطرهای اصل بی‌عیب و نقص هستند. اما عطرهای تقلبی به خوبی بسته بندی و محکم نشده اند.

داخل جعبه عطر اصل

بسته‌بندی اصلی دارای ساختاری با سازه خاص است که عطر را محکم در درون جعبه نگه می‌دارد و از آن محافظت می‌کند.

برچسب‌ها

به وب‌سایت موردنظر بروید و مشخصات عطر را به‌کلی بررسی کنید. مشخصات گفته‌شده در سایت را با عطر مطابقت دهید. اگر کوچک‌ترین اختلافی پیدا کردید یعنی عطر اصل نیست.

رنگ اسانس

عطرهای اصلی معمولاً اسانس کم‌رنگ دارند. پررنگ بودن مایع شیمیایی عطر نشان از جعلی بودن عطر دارد.

درپوش عطر اصل

درپوش عطرهای اصل دارای تقارن هستند. مگر اینکه طراحی اصلی آن به‌صورت نامتقارن باشد. یکی از بهترین راه‌ها بررسی درپوش است.

بوی خوش عطرهای اصل

اگر فردی هستید که دارای مشام قوی هستید و از عطر و ادکلن‌های زیادی استفاده کرده‌اید، این روش بسیار مناسب است. عطرهای تقلبی یک‌لایه بو دارند، یعنی پس از اسپری کردن، بوی آن‌ها ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود؛ اما عطر اصل دارای ۳ نت اصلی می‌باشد که باگذشت زمان رایحه‌های متفاوتی آزاد می‌کند و رایحه‌های جدید استشمام می‌کنید.

در این مقاله سعی کردیم راه‌های تشخیص عطر اصل و تقلبی را برای شما شرح دهیم. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید با خیال راحت خرید کنید. سعی کنید قبل از خرید عطر تحقیقات لازم کنید و اطلاعات کافی را از طریق سایت ولتوس به دست آورید.

اشتراک گذاری این مطلب