هرآنچه که باید از گوچی بدانید.

هرآنچه که باید از گوچی بدانید.
عمومی 16 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس گوچی

گوچیو گوچی در سال 1881 در ایتالیا متولد شد. او در جوانی به لندن انگلستان مهاجرت کرد و به عنوان خدمتکار در هتل مشغول به کار شد. در همین شغل بود که با جا به جا کردن کیفها و چمدانهای مسافران به طراحی محصولات چرمی علاقه‌مند شد و بسیاری از ایده‌هایش در آن زمان شکل گرفت.

او در آغاز دوره‌ی چهل سالگی‌اش شروع به راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌اش کرد. او به زادگاهش ایتالیا بازگشت و در شهر فلورانس در سال 1920 اولین فروشگاه ارائه دهنده‌ی محصولات چرمی خود را تاسیس کرد.

شرکت گوچی توسط پسرانش آلدو، واسکو و رودولفو گسترش پیدا کرد. گوچیو در سال 1953 در گذشت.

گوچی

تاریخچه‌ی شرکت

کمپانی گوچی در سال 1921 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در فلورانس ایتالیا قرار دارد.

لوگوی این برند حرف G است که براساس حرف اول نام خانوادگی گوچی طراحی شده است.

این شرکت طراحی‌های مختلفی را در صنعت مد مانند پوشاک آماده، کیف دستی، اجناس چرمی کوچک، اکسسوری‌های سفری، کفش، جواهرات اعلا، ساعت، عینک، عطر و لوازم آرایشی ارا‌ئه می‌دهد که در این میان محصولات چرمی و عطرهای گوچی بسیار معروف و پرطرفدار هستند.

گوچی خط تولید عطرهای خود را در سال 1974 به راه انداخت و اولین عطر خود را با نام GUCCi NO.1 که عطری زنانه بود را در یک مراسم مجلل معرفی کرد. از میان عطرهای معروف و محبوب این شرکت Envy,Gucci No.3 Gucci Guilty, Gucci Bamboo, Gucci Pour Homme و Gucci Oud را می‌توان نام برد.

همچنین گوچی با بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد مشهور همکاری داشته و یا برای آنها لباس طراحی کرده است. به عنوان مثال ، ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور آمریکا و پرنسس گریس همسر شاهزاده‌ی موناکو

در حال حاضر مارکو بیزاری از سال 2015 مدیریت این شرکت را به عهده دارد.

اشتراک گذاری این مطلب