در عطرسازی چه نوع مشک‌هایی کاربرد دارند و استفاده می‌شوند؟

مشک بوی بسیار خوبی دارد. بنابراین عطرهایی که از آن ساخته شده اند می توانند مخاطب های بسیاری داشته باشند. مشک انواع مختلفی دارد که در این مقاله به شناخت آن می پردازیم. چند نمونه از عطرهایی که این ماده در آن ها استفاده شده است را نیز می شناسیم.

در عطرسازی چه نوع مشک‌هایی کاربرد دارند و استفاده می‌شوند؟
عمومی 29 مهر 1399

مشک یک ماده‌ی خوشبو است. مشک از اندام‌ آهوی نر استخراج می‌شود و در عطرسازی استفاده می‌شود. این ماده اهمیت بالایی دارد؛ و به‌راحتی بدون شکار کردن آهو می‌توان به دست آورد؛ اما متأسفانه این آهو شکار می‌شود تا از مشک آن استفاده شود. حال می‌خواهیم بدانیم در عطرسازی چگونه از مشک استفاده می‌کنند.

مشک‌ها زمانی که در بدن آهو بزرگ می‌شوند آهو به دلیل سنگین بودن تمایل دارد آن را بیندازد و به همین راحتی شکارچیان یا افراد می‌توانند آن را بردارند. مشک کاربردهای زیادی دارد. علاوه بر عطرسازی در صنعت داروسازی نیز از آن استفاده می‌شود. مشک‌ها باهم تفاوت دارند. ما سه نوع مشک داریم: مشک گیاهی، مشک حیوانی، مشک سینتیک

مشک گیاهی

از گیاهانی مانند کرفس وحشی سنبل ختایی سنبل وحشی به دست می آید. زمانی که ساقه‌ی این گیاهان را تقطیر می‌کنند، یک اسانس به دست می‌آید. این اسانس شبیه مشک آهو هست. مشک گیاهی یک رایحه‌ی شیرین دارد.

مشک حیوانی

همان‌طور که گفتیم این مشک از کیسه‌ی آهوی نر گرفته می‌شود که برای خرید آن هزینه‌ی بالایی را باید پرداخت کنید.

مشک سینتیک

این مشک در آزمایشگاه به وجودمی آید که به سه بخش تقسیم می‌شود:

پی سایلیک و ماکروسایلیک و در این مدل رایحه‌ای شفاف شیرین سبک و پودری هستند؛ اما بهتر است این را بدانید که بهترین مشک همان مشک حیوانی و طبیعی می‌باشد؛ که دارای بویی بسیار عالی است. چند نمونه از عطرهایی که در آن مشک بکار رفته را مرور می‌کنیم:

ادوپرفیوم مردانه مدل aventus

عطر اونتوس فرانسوی است. این عطر برای مردان بسیار جذاب است وبویی عالی در هنگام استفاده از آن به مشام می‌رسد. رایحه‌ی اولیه‌ی آن از نارنج، انگور سیاه، آناناس و سیب رایحه‌ی میانی آن پانچول، گل رز و گل یاسمن است. در نت پایه مشک، اوکاموس، شیرین و وانیل به مشام می‌رسد. این عطر در نت پایه که ماندگاری بالایی دارد از مشک استفاده می‌شود.

 

ادوپرفیوم مردانه کرید Green first tweed

 

این عطر نیز فرانسوی هست و رایحه‌ای تند و خنک دارد. بهتر است در فصل‌های سرد پاییز و زمستان از آن استفاده کنید. رایحه‌ی اولیه‌ی آن گل زنبق و به‌لیمو رایحه‌ی میانی از برگ بنفشه و رایحه‌ی پایه از چوب صندل و عنبر و مشک است. این گیاهان به شما انرژی ‌و قدرت خاصی می‌دهند.

ادوپرفیوم زنانه کرید Aventus for her

این عطر طرفداران بسیاری دارد. ترکیبات آن از رایحه‌های گل و میوه است. برای خانم‌ها یک انتخاب فوق‌العاده است. رایحه‌ی ابتدایی این عطر از گیاه پاتچولی، سیب سبز، نارنج و لیمو فلفل صورتی، گل بنفشه است. نت میانی آن گل رز، مشک، چوب صندل و در آخر بوی هلو، انگور سیاه و عنبر را حس می‌کنید.

ادوپرفیوم شنل coconoir

یک عطر خوشبو‌ و زنانه با شیشه‌ای جذاب برای خانم‌های خوش‌سلیقه است. ادوپرفیوم شنل کوکو نویر رایحه‌ای گرم و تند دارد. رنگ شیشه‌ی آن مشکی است؛ که نشان‌دهنده‌ی تندی و گرمی آن است. رایحه‌ی اولیه‌ی آن گریپ فوت، نارنج و مرکبات است. نت میانی آن ازگل‌های رز، یاسمن، شمعدانی و نرگس است؛ و نت پایه دانه‌ی تونگا، وانیل، مشک، چوب صندل و کوکنار تشکیل‌شده است. این عطر به شما شادی را هدیه می‌دهد و بوی خوش آن لحظات زیبایی را برای شما می‌سازد. عطرهای بسیاری در ترکیبات خود از مشک استفاده می‌کنند. این ماده‌ی خوشبو جای خود را در همه‌ی سلیقه‌ها باز می‌کند. از عطرهای باکیفیت و مناسبی که در بازار با رایحه‌ی مشک عرضه می‌شود، استفاده کرده ‌از آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری این مطلب