هرآنچه که باید از والنتینو بدانید.

هرآنچه که باید از والنتینو بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس‌ والنتینو

والنتینو کلمنته لودوویکو گاراوانی در سال 1932 در شهر وگرای ایتالیا به دنیا آمد. والنتینو زمانی که 17 ساله بود، به پاریس مهاجرت کرد و در مدرسه‌ی هنرهای زیبا شروع به تحصیل کرد. او قبل از اینکه برند شخصی خود را تاسیس کند، در شرکتهای مدی از جمله ژاک فَت ، بالنسیاگا و گی لاروش کار می‌کرد و حتی مشتریان خاص خود را نیز داشت. به طور مثال برای بازیگر مشهور الیزابت تیلور لباس دوخته است.

او در سال 1960 به رم بازگشت و در شروع به طراحی‌ّای خاص خودش کرد. او از رنگ قرمز در طرح‌هایش بهره‌ی خاصی می‌برد تا جایی که یک طیف رنگی خاص به نام قرمز والنتینو رو به او اختصاص دادند.

در سال 2006 رییس جمهور فرانسه به او نشان افتخار اهدا کردو در سال 2008 او اعلام بازنشستگی کرد.

والنتینو

تاریخچه‌ی شرکت

شرکت مد والنتینو در سال 1960 در رم تاسیس شد.

این شرکت در زمینه‌ی مد و فشن فعالیت می‌کند و محصولاتی نظیر کیف و کفش، ساعت، پوشاک و عطر را طراحی و به بازار عرضه می‌کند.

گرچه دفتر مرکزی این شرکت هنوز در ایتالیا قرار دارد اما در سال 2008 پس از اعلام بازنشتگی موسس آن، سهام این کمپانی توسط سازمان سرمایه‌گذاری قطر خریداری گردید.

این شرکت اولین عطر خود را در سال 1978 به بازار معرفی کرد. نام این عطر والنتینو کلاسیک بود. والنتینو تا به حال در مجموعه‌ی عطرهای خود 32 عطر محبوب را داراست. از محصولات پر طرفدار این شرکت می‌توان عطر زنانه والنتینا، عطر مردانه اومو اینتنس و ادکلن اومو ، از سری اومو ، ادکلن مردانه وی و همچنین ادکلن زنانه دونا را نام برد.

نشان تجاری این شرکت حرف انگلیسی “V” است که حرف اول نام خود والنتینو می باشد.

اشتراک گذاری این مطلب