هرآنچه که باید از ورساچه بدانید.

هرآنچه که باید از ورساچه بدانید.
عمومی 15 آذر 1398

چکیده‌ای از زندگی موسس ورساچه

 

جیانی ورساچه در سال 1946 در کشور ایتالیا در شهر رجیو کالابریا خانواده‌ای هنرمند چشم به جهان گشود. او از کودکی به خیاطی و طراحی لباس علاقه نشان داد و اولین لباسها را در مزون مادرش که او هم خیاط بود، طراحی کرد. جیانی زمانی که 25 ساله شد به شهر میلان مهاجرت کرده و در یک کمپانی ایتالیایی طراحی لباس به نام فیورنتینا مشغول به کار شد. در سال 1978 ورساچه برند خودش را با نام خانوادگی‌اش تاسیس کرده و خود را با طراحی لباسهای زنانه معرفی کرد. جیانی ورساچه در سن 50 سالگی مورد اصابت گلوله یک قاتل سریالی قرار گرفته و به قتل رسید.

ورساچه

تاریخچه‌ی شرکت

برند ورساچه در سال 1978 موجودیت خود را اعلام کرده و وارد بازار مد شد و امروزه در سراسر دنیا به عنوان یک مارک لاکچری و لوکس و سلطنتی شناخته می‌شود.

خاص و سلطنتی بودن این شرکت را از روی لوگوی آن می‌توان حدس زد. نماد ورساچه تصویر یکی از الهه‌های یونان باستان به نام مدوساست و حاشیه‌های دورش نیز نماد چلیپا یا گردونه‌ی مهر است که هر دو مربوط به اساطیر گذشته هستند.

این شرکت خط تولید عطر خود را با تولید عطری مناسب بانوان با نام Gianni Versace به بازار عطر و ادکلن عرضه کرد.

عطرهای این شرکت به دلیل رایحه‌ی خاص و دلپذیری که دارند، جز محبوبترین عطرها در سراسر جهان هستند.

Crystal Noir, Versace L’Homme, Bright Crystal, Eros, Versus, Vanitas, Blue Jeans از جمله ادکلنهای پر طرفدار این شرکت هستند.

طراحی‌های ورساچه به لباس و عطر و اکسسوری محدود نمانده و حتی در طراحی بخش داخلی خودرو لامبورگینی و چرم داخلی بالگردی ایتالیایی نیز دستی داشته است.

در حال حاضر خواهر جیانی ورساچه، Donatella Versace به همراه برادر بزرگترش Santo Versace مدیریت شرکت را به عهده گرفته و آن را اداره می‌کنند.

اشتراک گذاری این مطلب