تاثیر عطر بر روحیه ی ما

آرامش، شادی، روحیه ، نشاط، عشق، حس جوانی و اعتماد به نفس چیزهایی هستند که در دنیای امروز بسیاری از انسانها به دنبال آنها هستند.علم روانشناسی امروز می‌گوید که منشا تمام این احساسات درون خود آدمی نهفته است. اما برای بیدار کردن این احساسات از درون خود می‌توانیم از عوامل بیرونی نیز کمک بگیریم.کارهای زیادی هستند که انسان می‌تواند انجام دهد تا روحیه و حال و هوای درونش را تغییر دهد. مانند ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی، انجام کارهای هنری، شرکت در جمع‌های دوستانه و...

تاثیر عطر بر روحیه ی ما
عمومی 24 آذر 1398

آرامش، شادی، روحیه ، نشاط، عشق، حس جوانی و اعتماد به نفس چیزهایی هستند که در دنیای امروز بسیاری از انسانها به دنبال آنها هستند.

علم روانشناسی امروز می‌گوید که منشا تمام این احساسات درون خود آدمی نهفته است. اما برای بیدار کردن این احساسات از درون خود می‌توانیم از عوامل بیرونی نیز کمک بگیریم.

کارهای زیادی هستند که انسان می‌تواند انجام دهد تا روحیه و حال و هوای درونش را تغییر دهد. مانند ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی، انجام کارهای هنری، شرکت در جمع‌های دوستانه و…

تاثیر عطر بر روحیه ی ما

اما در این میان تحقیقاتی هستند که نشان می‌دهند از سالیان پیش طبیبان برای شفای بیماران روحی از گیاهان و روایح خوشبو استفاده می‌کرده‌اند.

همین موضوع سبب شده تا به جایگاه عطر در جوامع امروزی و رابطه‌ی آن با احساسات انسان توجه شود.

نتیجه‌ی پژوهش‌ها در رابطه با ایجاد روحیه توسط عطر ها:

نتایج جستجوها در این زمینه بیان می‌کند که حس بویایی با عصبهای مغزمان در ارتباط هستند و این سبب می‌شود تا بوهای مختلف را پردازش کرده و برای هرکدام در ذهن ما ویژگی و واکنش خاص خودش را می‌سازد.

 

همین امر سبب می‌شود که بویی خاص ما را یاد فردی خاص یا خاطره‌ای ویژه می‌اندازد.

این روایح حتی در خلق و خوی ما نیز تاثیر خود را می‌گذارند.

عطرهایی که انسان بر اساس شخصیت خود انتخاب می‌کند، باعث افزایش نشاط و جذابیت و اعتماد به نفسش می‌شود و با انتخاب عطر مناسب برای محیط‌های مختلف متناسب با فضای آنجا در واقع حس قدرت درونی خود را دوچندان کرده و این امر موجب می‌شود که از شرکت در آن محافل کمال لذت و موفقیت را ببرد.

 

از دیگر نکات جالب آن است که در هزاران سال پیش تمدن‌های باستان از نقش موثر عطر گیاهان در برقراری آرامش در انسان آگاهی داشتند و از آنها در کارهای درمانی استفاده می‌کردند.

 

از اسانس‌های مشهور دوران گذشته می‌توان به رایحه‌ی نعنا، عطر گل سرخ، عطر گل مریم و گلاب قمصر کاشان اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله‌ی چه رایحه هایی احساسات ما را بر می انگیزد ؟ را مطالعه نمایید.

 

 

اشتراک گذاری این مطلب