آیا عطر و ادکلن در جذابیت ما تاثیر دارد؟

اکثر مردم فکر می‌کنند که عطر و ادکلن یک توانایی ذاتی در جذب افراد دارند. همچنین افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، بر این مسئله واقف هستند و می‌گویند که داشتن تعدادی عطر مناسب با شخصیت و استایل خودتان در بالابردن جذابیت فردی بسیار موثر است مخصوصا اگر در زمان و موقعیت درست و مناسب استفاده شود.

آیا عطر و ادکلن در جذابیت ما تاثیر دارد؟
عمومی 16 فروردین 1399

اکثر مردم فکر می‌کنند که عطر و ادکلن یک توانایی ذاتی در جذب افراد دارند. همچنین افرادی که در این صنعت فعالیت می‌کنند، بر این مسئله واقف هستند و می‌گویند که داشتن تعدادی عطر مناسب با شخصیت و استایل خودتان در بالابردن جذابیت فردی بسیار موثر است مخصوصا اگر در زمان و موقعیت درست و مناسب استفاده شود.

آیا عطر و ادکلن در جذابیت ما تاثیر دارد؟

مستندات جالبی وجود دارد که می‌گوید رایحه‌ی عطر در تمایلات و گرایش انسان به جنس مخالف تاثیرگزار خواهد بود.

حتی برخی از کمپانی‌های عطرسازی خاص هستند که مدعی هستند، عطرهایی با فرمولاسیون ویژه‌ی جذب جنس مخالف را ارائه می‌کنند گرچه هنوز هم بسیاری از سازندگان در پی ساخت عطر جادویی فیلم پرفیوم هستند.

نتیجه‌ی تحقیقات دانشمندان آمریکایی روی زوج‌‌‌‌‌های جوان نشان داده که رایحه‌ی عطر بر روی مغز تاثیر گذاشته و یک بوی خوش حتی باعث می‌شود، چهره‌ی انسان زیباتر دیده شود.

از آن جایی که در طی سالها و ده‌های متوالی، عطر به عنوان وسیله‌ای برای بهبود بخشیدن به کیفیت ظاهری یک فرد مورد استفاده قرار می‌گرفت، این نکته بیان می‌کند که درک جذابیت چهره با استفاده از یک بوی دل‌انگیز در ارتباط مستقیم است.

اما چگونه مغز تحت تاثیر بوی خوش قرار گرفته و آن را بر اساس تصویر چهره تفکیک می‌کند؟

پژوهش‌گران در دانشگاه پنسیلوانیا طی آزمایشی، میزان زیبایی و سن افراد را تحت تاثیر بوی خوش مورد بررسی قرار دادند.

آنها از بوی گل رز به عنوان رایحه‌ی خوش و از روغن ماهی برای رایحه‌ی ناخوشایند استفاده کردند.

و نتیجه‌ای که گرفتند این بود که بوی دلپذیر، چهره را جذاب‌تر نشان می‌دهد ولی در نمایش سن و جوانی آنچنان موثر نخواهد بود.

اما ما در این مقاله می‌خواهیم چند عطر خوب، برای نمایش جذابیت فوق‌العاده‌ی شما را که این روزها در میان جوانان و افراد دوستدار مد روز در سراسر جهان بسیار مورد استقبال قرار گرفته را معرفی کنیم.

 

۱ – عطر 212 سک سی زنانه ( جذابیت زنانه )

این عطر که در سال ۲۰۰۵ توسط برند کارولینا هررا به بازار عرضه شده، دارای طبعی گرم و شیرین می‌باشد. گروه بویایی آن شرقی گلی است و مواد تشکیل دهنده‌اش هم شامل ترنج، ماندارین و فلفل صورتی در نت اول، ترکیب گلهای رز و شمعدانی و گاردنیای یاسمنی در نت دوم و بنفشه و وانیل کارامل و چوب صندل و نعناع هندی در نت پایه‌اش می‌باشد.

 

۲ – عطر 212 سک سی مردانه ( جذابیت مردانه )

این عطر در سال ۲۰۰۶ بعد از موفقیت نسخه‌ی زنانه‌اش به بازار معرفی شد و همچون نسخه‌ی جنس مخالفش طبعی گرم و شیرین داشته و رایحه‌ی آن نیز شرقی و گلی است. ترکیبات به کار رفته در آن نیز مانند نمونه‌ی زنانه ولی با تند و تیزی بیشتری عرضه شده است.

 

۳ – عطر 212 وی آی پی زنانه

این عطر جذاب را در سال ۲۰۱۰ برند کارولینا به بازار معرفی کرد. طبعش گرم و شیرین و رایحه‌ی آن وانیلی و شرقی است. ترکیباتش گل ساعت، مشک و وانیل و دانه‌ی تونکاست و ماندگاری فوق‌العاده‌ای دارد.

 

۴ – عطر 212 وی آی پی مردانه

این عطر هم یک سال بعد از مدل زنانه‌ی آن توسط کارولینا هررا به بازار آمد. طبع آن گرم و تند و رایحه‌اش چوبی شرقی است. از مواد به کار رفته در آن می‌توان به زنجبیل، فلفل، خاویار و لیمو ترش، نعناع و روایح چوبی و چرم اشاره کرد.

نتیجه گیری

در میان برندهای مختلف جهان که در صنعت عطرسازی مشغول به فعالیت هستند، تنوع و گوناگونی زیادی از رایحه‌ها و عطرهای مختلف وجود دارد و اینکه چه عطر یا ادکلنی برای شخص شما جذاب است، کاملا سلیقه‌ای است و این نمونه‌های معرفی شده جز پرطرفدارترینها بودند. اما چیزی که بیشتر مورد اهمیت است توانایی شما در انتخاب است که بهترین‌ و مناسب‌ترین محصولات را براساس ویژگی‌های شخصی‌تان برگزینید.

اشتراک گذاری این مطلب