منظور از عطر و تستر چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

استفاده روزانه از عطر و ادکلن برای همه ی ما به یک عادت همیشگی تبدیل شده است. ما گاهی به اصل و فیک بودن عطر توجه می کنیم، در این بین موارد دیگری از عطر هم هستند که به آن ها تستر می گوییم. تسترها تفاوتی با عطر اصلی ندارند.

منظور از عطر و تستر چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟
عمومی 5 دی 1399

حتماً در مورد تستر و عطرهای اصلی شنیده‌اید. شما فکر می‌کنید چه تفاوتی بین آن‌ها وجود دارد؟ کدام‌یک بهتر است؟ ما را در این مقاله همراهی کنید تا بیشتر در این موردبحث کنیم. در اصل تفاوتی باهم ندارند. آن‌ها تنها در نوع عرضه به بازار جهانی باهم فرق دارند. این‌که عطر بخرید یا تستر، به سلیقه شما بستگی دارد. افرادی هستند که به عطرهای اصل علاقه دارند و افرادی به خرید تستر. کسانی که تستر خریداری می‌کنند، باور دارند که ماندگاری و سرعت پخش بیشتری نسبت به عطرهای اصل‌دارند. باید بگوییم که این تفکر اشتباه است و آن‌ها هیچ تفاوتی باهم ندارند. ما قصد داریم نکاتی را بگوییم که به خرید بهتر شما کمک کند.

تستر یعنی چه؟

تستر اصل هیچ تفاوتی با عطر اصلی ندارد. تفاوت بین آن‌ها این است که تستر، جعبه و برچسب برند را ندارد. عطرهای تستر را برای این‌که مشتریان عطر اصلی را تست کنند، ساخته می‌شوند. این عطرها به فروشگاه‌ها و مغازه‌های معتبر عرضه می‌شوند. عطرهای معروف و برند که فروش بالایی دارند، تسترها را در تعداد بالا و اندازه‌های ۵۰، ۷۵، ۹۰ و ۱۰۰ میلی‌لیتر به بازار عرضه می‌کنند. اگر از دید قانونی نگاه کنیم، تسترها قابل‌فروش نیستند اما در ایران این قانون ندیده گرفته می‌شود. شباهت ۱۰۰ درصدی تستر به عطر اصلی باعث می‌شود که به‌راحتی در فروشگاه‌ها فروخته شوند.

در هنگام خرید باید به نکاتی توجه کنید. یکی از مهم‌ترین این نکات این است که از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید زیرا برخی فروشنده‌ها تستر عطر را که قیمت پایین‌تری نسبت به عطر اصلی دارد، به‌عنوان عطر اصلی در اختیار مشتری قرار می‌دهند. بهتر است در هنگام خرید ضمانت مرجوعی کالا دریافت کنید تا اگر عطر اصل نباشد، آن را مرجوع کنید.

عطرهای اصل بسته‌بندی و شیشه‌های بسیار شیک و زیبایی دارند. روی جعبه‌ی آن‌ها بارکدی وجود دارد که با بارکد روی عطر همخوانی دارد. نمانام‌های معروف، برای مقابله با هرگونه تقلب و سودجویی، عبارت Tester را روی شیشه عطر حک می‌کنند. در هنگام خرید به این نکات توجه کنید.

تفاوت تستر و سمپل

اگر فردی هستید که به خرید عطر علاقه دارید، حتماً با سمپل های کوچک عطر آشنایی دارید. سمپل، نمونه کوچک عطر اصلی است که در اندازه‌ی ۲/۱ میلی‌لیتری عرضه می‌شوند و به‌عنوان اشانتیون در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. آن‌ها غیرقابل فروش هستند و تنها برای چند روز کافی هستند.

ماندگاری کدام بیشتر است؟

بعضی گمان می‌کنند که تستر ماندگاری بهتری نسبت به عطر اصلی دارند! اما کاملاً اشتباه است، زیرا کاملاً شبیه هم هستند و غلظت و ماندگاری یکسان دارند. نکته‌ی قابل‌توجه این است که مراقبت شما از عطر هم اهمیت دارد و اگر به‌خوبی از عطر مراقبت کنید ماندگاری بهتری دارد. در مقاله‌های قبلی در مورد افزایش ماندگاری عطر صحبت کردیم. با دانستن این نکات می‌توانید ماندگاری عطر خود را تا چندین سال تضمین کنید. اگر جزء افرادی هستید که جعبه و بسته‌بندی برایتان اهمیت ندارد، می‌توانید باقیمت پایین‌تر تستر عطر را خریداری کنید و از ماندگاری خوب و رایحه‌ی آن‌ها لذت ببرید.

تستر اماراتی چیست

تعدادی از شرکت‌های عربی، شیشه‌های عطرها را باکیفیت بالا و به عبارتی‌های کپی می‌سازند. از عطرمایه های شرکتی که با رایحه‌ی عطر اصلی بسیار تشابه دارند، استفاده می‌کنند و ازلحاظ بهداشتی برتر از عطرهای آنباکس شده هستند. تسترهای اماراتی هیچ ضرری برای مصرف‌کننده ندارند.

برای اینکه تستر تقلبی را به‌عنوان تستر اصلی به شما معرفی نکنند، بهتر است موقع خرید به شماره سریال و بارکد روی جعبه و شیشه دقت کنید. با رعایت تمام نکات گفته‌شده، می‌توانید با هزینه‌ی کمتر بهترین را خریداری و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

اشتراک گذاری این مطلب