چگونه یک عطر مردانه با ماندگاری مناسب برای خود انتخاب کنیم؟

برای افراد اجتماعی و شاداب، مهم است که دیگران چه تصویری از آن‌ها داشته باشند و در هنگام ملاقات چه فکری در موردش می‌کنند. عطرهای مردانه مزایای آشکاری دارند. پخش بو و ماندگاری خوب برای عطرهای مردانه جزء ویژگی‌های اصلی به شمار می‌رود و برای آقایان مهم است.

چگونه یک عطر مردانه با ماندگاری مناسب برای خود انتخاب کنیم؟
عمومی 3 دی 1399

عطر و ادکلنی که استفاده می‌کنیم بیشتر از صحبت کردنمان، شخصیت ما را نشان می‌دهد. حال شاید سؤال پیش بیاید که چرا ماندگاری عطرمان مناسب نیست؟ چگونه عطری با ماندگاری مناسب انتخاب کنیم؟ شاید هنوز هم افرادی فکر کنند که عطر مخصوص خانم‌ها و ادکلن برای آقایان مناسب هستند. همان‌طور که قبلاً گفتیم باید رابطه مناسب باشخصیت خود را بشناسیم. ابتدا به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهیم سپس نگاهی به عطرهای پیشنهادی می‌اندازیم. تا آن‌ها را بشناسیم.

تفاوت ادکلن با پرفیوم

مسئله‌ای که به‌اشتباه در بین مردم جاافتاده است این است که ادکلن مردانه و پرفیوم زنانه است. ادکلن به دسته‌ای گفته می‌شود که از ۲ تا ۶ درصد اسانس تشکیل‌شده است و ماندگاری کمی دارد. پرفیوم، از ۱۵ تا ۳۰ درصد اسانس به وجود آمده است و ماندگاری بالایی دارند. اگرنه تفاوتی در مردانه و زنانه بودن آن‌ها وجود ندارد.

موسیقی!

بی‌ربط نیست که بگوییم عطر، موسیقی است که آن را استشمام می‌کنیم. ۳ نت اصلی عطر، هویت و شخصیت عطر را نمایان می‌کنند.

رایحه ابتدایی: این رایحه نشان می‌دهد که آیا شما عطر موردنظر را دوست دارید یا خیر. رایحه‌ای قدرتمند که به‌محض اسپری کردن، آن را حس می‌کنید. ماندگاری این رایحه از ۲ دقیقه تا ۲ ساعت ادامه پیدا می‌کند. این نت‌های ابتدایی از رایحه‌های میوه و مرکبات تشکیل‌شده‌اند. مرکباتی نظیر ترنج، نارنگی و پرتقال که سرشار از شادابی و تازگی هستند.

رایحه میانی: بعد از نت ابتدایی، نوبت به رایحه میانی می‌رسد. اصلی‌ترین رایحه‌ها در این نت قرار دارند. این رایحه است که هویت عطر را آشکار می‌سازد. ترکیبات این عطر بیشتر، رایحه‌های سبز، رز، دارچین، بنفشه، گلابی، توت‌فرنگی، درخت جوز، هلو، یاس بنفش و … هستند. ماندگاری این نت تا ۳ ساعت ماندگاری دارد. البته این موضوع به ساختار عطر بستگی دارد.

رایحه پایه: این نت در آخر خود را نشان می‌دهد. این نت در ادامه نت‌های دیگر و تقویت رایحه‌های قبلی می‌آید که آن‌ها را ماندگارتر می‌کند. دلیل ماندگار بودن این نت، به دلیل وجود ترکیبات چوبی و بالزامیک مانند چوب سرو، وانیل، گل آفتابگردان و نعناع هندی است.

عطر و نوع پوست

پوست انواع مختلفی دارد که هرکدام واکنش متفاوتی در مقابل عطر و ادکلن دارند. گاهی این واکنش‌ها منفی است و باعث ایجاد حساسیت‌ها می‌شوند. نشانه حساسیت‌ها را در مقاله‌های قبلی موردبحث قراردادیم.

ادکلن های پیشنهادی ۲۰۲۰ برای آقایان

ورساچه اروس Versace Eros

ادکلنی با ماندگاری مناسب و خنک که نامش ما را به یاد خدایان یونان می‌اندازد. این عطر نیاز به تمرکز بالا دارد. هرچه بیشتر توجه کنید این عطر تأثیر بیشتری روی شما می‌گذارد. رایحه‌ی ابتدایی ورساچه اروس از نعناع، لیمو و سیب سبز به وجود آمده است. پس از مودتی بوی گل شمعدانی، دانه تونکا و عنبر را استشمام می‌کنید. رایحه‌ی آخر هم از وانیل، ویرجینیا، خزه اوک موس، علف وتیور و چوب اطلس تشکیل‌شده است.

عطر پاکورابان وان میلیون

ادکلنی از جنس موفقیت. از ترکیب ادویه و چرم تشکیل‌شده است. رایحه ابتدایی این ادکلن لوس و مغرور از گریپ‌فروت، نعنا و پرتقال خونی تشکیل‌شده است. رایحه میانی از گل رز و دارچین و در آخر رایحه‌های چوب‌های جنگلی و چرم را استشمام می‌کنید. پاکورابان وان میلیون بهترین انتخاب برای شب‌های سرد زمستان و پاییز است.

ایوسن لورن ل هوم

ترکیبی لوکس و مدرن، در یک جمله این عطر شاهکار رایحه است. با اسپری کردن این عطر، اعتمادبه‌نفس و آرامش را تجربه کنید. نت آغازین از هل، گریپ‌فروت و زنجبیل است. نت میانی از رز، شمعدانی، مریم‌گلی تشکیل‌شده است. نت پایانی عطر ایوسن لورن شامل ترکیبات علف وتیور و سدر می‌باشد. تمامی رایحه‌هایی که در این عطر استفاده‌شده انرژی‌بخش و طراوت‌بخش هستند.

در این مقاله عطرهای مناسبی را معرفی کردیم که می‌توانند روحیه‌ی شمارا بالا و فردی با اعتمادبه‌نفس از شما می‌سازد. برای داشتن یک عطر با ماندگاری مناسب باید نکاتی را رعایت کنید.

اشتراک گذاری این مطلب