چگونه عطرمان ماندگاری و قدرت پخش بیشتری داشته باشد.

یکی از دغدغه‌های کسانی که طرفدار عطر و استفاده از آنها هستند، میزان پخش و ماندگاری این محصولات است.ماندگاری عطر به میزان پولی که برای آن می‌پردازیم، ارتباطی ندارد و بعضی با اینکه برای عطری میزان کمی هزینه می‌کنیم اما خط بو و مد زمان باقی ماندن عطر دلخواهمان را داراست.

چگونه عطرمان ماندگاری و قدرت پخش بیشتری داشته باشد.
عمومی 24 آذر 1398

ماندگاری عطر ها

یکی از دغدغه‌های کسانی که طرفدار عطر و استفاده از آنها هستند، میزان پخش و ماندگاری این محصولات است.

ماندگاری عطر به میزان پولی که برای آن می‌پردازیم، ارتباطی ندارد و بعضی با اینکه برای عطری میزان کمی هزینه می‌کنیم اما خط بو و مد زمان باقی ماندن عطر دلخواهمان را داراست.

اما گذشته از ویژگی ساختار عطر برای ماندگاری، رعایت یکسری از نکات باعث می‌شود که ماندگاری عطر افزایش یابد.

در این مقاله توصیه‌هایی برایتان گردآوری کرده‌ایم که چگونه بتوانید ماندگاری یک عطر افزایش دهید و در چه قسمتهایی از بدن نباید از عطرها اسپری کنیم:

چگونه عطرمان ماندگاری و قدرت پخش بیشتری داشته باشد.

1 – عطر را بر روی پوست تمیز اسپری کنید:

پوست تمیز بدون بوی عرق، رایحه‌ی عطر شما را به خوبی پخش می‌کند. این نکته را از یاد نبرید که عطر بوی بد بدن شما را از بین نمی‌برد.

 

2 – برای ماندگاری بیشتر عطر روی قسمتهای نبض دار بدنتان عطر را اسپری کنید:

نقاطی که نبضتان می‌زند، جایگاه خوبی برای پخش مناسب و ماندگاری عطر است. مچ دستها، پشت گوشها و قسمت پایینی گلو، قسمتهایی از بدن هستند که نبض می‌زند.

 

3 – پوست خود را مرطوب کنید:

میزان ماندگاری عطرها در محیط‌های مرطوب بیشتر از محیطهای خشک است. اگر پوست خشکی دارید، می‌توانید با وازلین چربش کنید. این ماده باعث می‌شود بوی عطر بیشتر شود. همچنین می‌توانید به قسمتهایی که نبض دارند، کرم مرطوب کننده بزنید تا بوی عطر راحت‌تر پخش شود.

 

4 – روی لباسهایتان عطر نزنید:

اینکار نه تنها جلوی پخش بو و ماندگاری درست عطر را می‌گیرد بلکه باعث می‌شود که لکه‌ی عطر روی لباستان بماند و لباستان ظاهر جالبی پیدا نخواهد کرد.

 

5 – روی موهایتان عطر نزنید:

گرچه موهایمان جایگاه خوبی برای پخش شدن عطرها هستند اما پاشیدن عطر روی موها به طور مستقیم باعث می‌شود که به موها آسیب برسد. بهترین راه برای پاشیدن عطر روی موها این است که عطر را روی برس یا شانه خود زده و بعد به موها بکشید.

 

6 – برای ماندگاری بیشتر عطر روی قفسه‌ی سینه‌ی خود عطر نزنید:

قفسه‌ی سینه ما جایگاه حساسی است. پاشیدن عطر روی این قسمتها باعث می‌شود که دستگاه تنفسی آسیب ببیند یا دچار حساسیت‌های شدید شود.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله‌ی انتخاب و خرید بهترین عطر را مطالعه بفرمایید.

 

اشتراک گذاری این مطلب