عطر گرم و سرد چه تفاوت‌هایی دارند

با شناخت عطرها و روانشناسی آن‌ها، می‌توانیم شخصیت درونی و فردی افراد را به‌خوبی بشناسیم. عطرها احوال درونی صاحب خود را آشکار می‌کنند. با توجه به خرید افراد امکان شناخت شخصیت آن‌ها وجود دارد.

عطر گرم و سرد چه تفاوت‌هایی دارند
عمومی 9 دی 1399

عطرها خلق‌وخوی افراد را تغییر می‌دهد. دنیل فلمینگ می‌گوید: عطر و ادکلن روی سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد. حس مثبت و خوب را به افراد هدیه می‌دهد و احساسات و روحیات آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. یکی از دغدغه‌های ما، انتخاب مناسب‌ترین عطر برای فصول مختلف است. شاید این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که عطرهای گرم چه تفاوتی با عطرهای سرد دارند؟ آیا در فصول مختلف می‌توان از یک عطر استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم به این سؤالات پاسخ دهیم تا در موقع لزوم بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تفاوت عطر سرد و گرم

اگر بخواهیم با یک جمله‌ی ساده آن‌ها را معرفی کنیم، عطرهای سرد، عطرهایی‌اند که در ترکیباتشان از لیمو، مرکبات، هندوانه و نارنج استفاده‌شده است. عطرهای گرم از رایحه‌هایی چون: شکلات، چوب و ادویه‌های شرقی تشکیل‌شده‌اند. بدون شک رایحه‌های فراوان دیگری هم وجود دارند اما ما به معرفی تعدادی از آن بسنده کرده‌ایم.

عطر مناسب با خودتان را خریداری کنید

سلیقه‌ی همه‌ی ما در انتخاب عطر، متفاوت است. هر رایحه‌ای برای هر فرد، مناسب نیست. باید عطری خریداری کنید که با خودتان تناسب داشته باشد. زمانی که برای خرید عطر می‌رویم، طبیعتاً احساس و سلیقه‌مان به ما کمک می‌کنند تا به‌راحتی یک عطر را انتخاب کنیم؛ یعنی این ذهن ماست که عطر مناسبمان را تشخیص می‌دهد. خودمان بهتر از هرکسی به خلقیات خود واقف هستیم. یک عطر می‌تواند شخصیت و دنیای درونی ما را تقویت کند. نکاتی هستند که برای یک انتخاب خوب، لازم است به آن‌ها توجه کنیم.

شناخت مزاج

شما ابتدا باید مزاجتان را بشناسید، سپس برای خرید عطر بروید. رابطه‌ی بین مزاج و عطر معکوس است. به این صورت که اگر فردی، گرم‌مزاج باشد، باید از عطرهای سرد استفاده کند. اگر این افراد، از عطرهای گرم استفاده کنند دچار سردرد می‌شوند که برایشان ناخوشایند است؛ اما گر افراد سردمزاج، از عطرهای گرم استفاده کنند، از رایحه‌ی آن‌ها لذت می‌برند و به آرامش می‌رسند.

فصل‌ها

فصلی که در آن قرار دارید نیز مهم است. عطر را با توجه به فصل انتخاب کنید تا هر فصل دلپذیر تر شود. ما در فصل سرما از لباس‌های گرم استفاده می‌کنیم و در فصل‌های گرم، لباس‌های خنک می‌پوشیم. در مورد عطر هم این قانون هست، یعنی در فصل‌های سرد از عطرهای گرم و در فصل‌های گرم از عطرهای خنک استفاده کنید. نکته‌ی جالب این است که دما بر چگونگی درک عطر تأثیر دارد. هوای گرم، رایحه‌ی عطر را قوی‌تر می‌کند درحالی‌که هوای سرد، تبخیر عطر را به تأخیر می‌اندازد.

فصل بهار

فصل بهار، به طراوت، تازگی و شکوفایی معروف است. نت‌هایی که برای فصل بهار مناسب هستند ترد، سبک و تازه هستند. رایحه‌هایی چون نعناع، شکوفه نارنجی و ریحان برای فصل بهار بهترین هستند.

فصل تابستان

در مقاله‌های قبلی، در مورد عطرهای مناسب فصل تابستان صحبت کردیم. هوای گرم، تعطیلات، میوه‌های رسیده و خوشمزه از ویژگی‌های فصل تابستان هستند. در شب‌های طولانی تابستان بهتر است از عطرهایی که تازه و خنک هستند، استفاده کنید تا باحال و هوای گرم تابستانی، تضاد داشته باشد. نت‌هایی که برای این فصل بی‌نظیرند عبارت‌اند از میموزا، شکوفه‌های نارنجی، گل رز، ترنج و گل یاس.

فصل پاییز و عطر

در پاییز هوا رو به خنکی می‌رود و کم‌کم احساس سرما را در وجودمان حس می‌کنیم. فصلی که فصل پیاده‌روی‌های دل‌انگیز معروف است. نت‌های چوبی عطر در این فصل می‌تواند جزء بهترین همراهان برای خانم‌ها و آقایان باشند. رایحه‌هایی مانند، نعناع هندی، کهربا، بلوط و چوب صندل که نت‌هایی گرم و مشکی هستند، از بهترین گزینه‌ها هستند.

فصل زمستان

سرما بهترین زمان برای استفاده از عطرهای گرم است. در این فصل رایحه‌هایی را انتخاب کنید که سنگین، تند و چوبی هستند. وانیل، دارچین، ادویه‌جات و کهربا برای فصل زمستان گزینه‌های خوبی هستند.

در این مقاله در مورد گرمی و سردی عطرها صحبت کردیم. امیدواریم با رعایت این نکات بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

اشتراک گذاری این مطلب